Sklep
Sklep jest tematem, w którym za Punkty Fabularne gracz może wykupić wszelkie dodatkowe profity dla postaci - nie tylko w formie pozafabularnych wariantów (jak talony na fabułę do dowolnej umiejętności), ale również wszystkie te pozycje, które nie przypasowały w żadnej innej liście. Między innymi pojawiają się tutaj zwierzęta oraz przedmioty, których posiadanie zapewnia przy wyniku dodatkowe punkty.
Lista przedmiotów (+ do umiejętności)
Efekty przedmiotów są zużywalne (jeden przedmiot można wykorzystać pięciokrotnie, ale jeden wynik = jedno użycie) i koszt każdego z nich uwarunkowany jest poziomem trudności (przypisanym danej umiejętności). Pod kątem fabularnym rzecz, oczywiście, nie znika, jednak patrząc z perspektywy technicznej przestaje dodawać +10 do wyniku. Nie ma limitu przy wykupywaniu przedmiotów, nawet tego samego rodzaju, jednak na pojedyncze wydarzenie (/wątek) zabrać można maksymalnie jeden boost określonej umiejętności. By móc go użyć obowiązkowo należy w pierwszym poście zaznaczyć, że bohater ma przy sobie przedmiot.
Warto zaznaczyć, że opisy są jedynie poglądowe i nie muszą odwzorowywać rzeczy jeden do jednego. Dla przykładu: jeżeli postać posiada rodzinną pamiątkę w postaci bransoletki to wykupując stylową bransoletkę ze spisu poniżej może założyć, że to ta konkretna pamiątka zapewnia jej +10 do uroku. Przy wytraceniu wszystkich pięciu razów do dodatkowych punktów gracz może ponownie wykupić ten sam przedmiot (w tym przypadku: stylową bransoletkę) i założyć, że to dalej ten sam egzemplarz.
Innymi słowy: nie ma potrzeby, aby bohater zmieniał biżuterię lub trzymał w szufladzie dwadzieścia identycznych błyskotek. Bardziej wykupuje się tu zatem efekt (bonus) niż sam obiekt.
Warto zaznaczyć, że opisy są jedynie poglądowe i nie muszą odwzorowywać rzeczy jeden do jednego. Dla przykładu: jeżeli postać posiada rodzinną pamiątkę w postaci bransoletki to wykupując stylową bransoletkę ze spisu poniżej może założyć, że to ta konkretna pamiątka zapewnia jej +10 do uroku. Przy wytraceniu wszystkich pięciu razów do dodatkowych punktów gracz może ponownie wykupić ten sam przedmiot (w tym przypadku: stylową bransoletkę) i założyć, że to dalej ten sam egzemplarz.
Innymi słowy: nie ma potrzeby, aby bohater zmieniał biżuterię lub trzymał w szufladzie dwadzieścia identycznych błyskotek. Bardziej wykupuje się tu zatem efekt (bonus) niż sam obiekt.
profit | koszt | przedmiot | opis | +10 do aktorstwa | 300 PF | najnowszy scenariusz | Nauczenie się roli to priorytet dla każdego aktora, warto więc mieć pod ręką zapisane kwestie. |
+10 do broni białej | 400 PF | solidny pokrowiec na broń | Wykonany z dobrej jakości materiałów pokrowiec zapobiegający uszkodzeniu broni, a przy okazji umożliwiający jej wygodne noszenie. |
+10 do broni miotającej | 400 PF | rękawiczki taktyczne | Stworzone ze spandexu i neoprenu cechują się wysoką elastycznością i wygodą. Wewnętrzna strona rękawic wykonana została z syntetycznej skóry wysokiej jakości, której struktura znacząco zwiększa pewność chwytu. |
+10 do broni palnej | 400 PF | celownik smart | Dodatek do broni poprawiający zdolność do namierzania celu. Sztuczna inteligencja podaje odległość od celu oraz optymalne położenie broni zapewniające najwyższą szansę trafienia. Baterie pakowane oddzielnie. |
+10 do cichości | 300 PF | miękkie obuwie | Skutecznie negują dźwięki podczas poruszania się, zapewniając przy tym ciepło i swobodę ruchu |
+10 do chemii | 350 PF | kitel | Sterylny, biały fartuch nie wchodzący w reakcję z większością powszechnych kwasów i zasad, a tym samym chroniący przed nimi ciało. Dostępny w każdym kolorze i wzorze. |
+10 do dedukcji | 400 PF | szkło powiększające | Sprawdzi się równie dobrze podczas wykonywania precyzyjnych prac, takich jak badanie drobnych detali na mapach czy pracach artystycznych, ale i podczas poszukiwania niewidocznych gołym okiem szczegółów na przedmiotach codziennego użytku. |
+10 do egzorcyzmów | 400 PF | 108 korali | 108 błogosławionych korali nawleczonych na sznurek wraz z umieszczonym na przodzie kamieniem przewodnim z wyrytym pentagramem. Mogą być noszone jako naszyjnik bądź bransoletka, a także użyte do skanalizowania swojej mocy duchowej podczas egzorcyzmów bądź rzucania inkantacji. |
+10 do gibkości | 300 PF | strój do stretchingu | Wygodne, lekkie i elastyczne ubrania niekrępujące ciała i pozwalające je wygodnie rozciągać. |
+10 do informatyki | 400 PF | superlaptop | Sprzęt najnowszej generacji pozwalający na więcej opcji w porównaniu do starszych modeli. Cichy, wydajny, lekki, energooszczędny. |
+10 do inżynierii | 400 PF | schematy | Schematy pieszczotliwie zaplanowanych urządzeń bądź budowli. W końcu bez planów nic się nie zbuduje, prawda? |
+10 do kamuflażu | 350 PF | ciuchy kamuflujące | Ubrania pozwalające na zlanie się z otoczeniem niczym kameleon. Zależnie od zestawu może być to czarny strój bądź zielono brązowy z doczepioną ściółką leśną. |
+10 do kłamstwa | 350 PF | okulary przeciwsłoneczne | Szykowne okulary z przyciemnianym szkłem. Oczy potrafią przyjąć siedem stanów, po których da się wywnioskować, jakie procesy zachodzą w umyśle rozmówcy. Jeśli mamy zamiar skłamać, lepiej dobrze się zakamuflować. |
+10 do lingwistyki | 300 PF | słowniczek | Niewielki słowniczek zawierający tłumaczenia słów z japońskiego na inne języki. Dostępny w wersji zarówno papierowej, jak i elektronicznej. |
+10 do medycyny | 400 PF | podręczna apteczka | Wypełniona medykamentami, plastrami i bandażami umożliwiającymi udzielenie podstawowej opieki medycznej. |
+10 do oburęczności | 300 PF | ergonomiczny długopis | Długopis z zoptymalizowaną końcówką ze stali nierdzewnej. System zapewnia równomierne, płynne pisanie. Antypoślizgowy, gumowany uchwyt i zatyczka z metalowym klipsem w kolorze pisania. |
+10 do ogrodnictwa | 300 PF | zielnik | Zbiór informacji o roślinach, ich właściwościach i sposobach uprawiania. |
+10 do orientacji przestrzennej | 300 PF | kompas | Niewielki przyrząd, którego igła zawsze wskazuje północ, pomagając tym samym zorientowanie się w terenie. |
+10 do parkoura | 400 PF | buty sportowe | Buty mniej bądź bardziej popularnej marki, w których skakanie i bieganie nie stanowi najmniejszego problemu. |
+10 do percepcji | 350 PF | podejrzane tabletki | Pigułki niepewnego pochodzenia, które po zażyciu wzmagają intensywność odczuwanych bodźców. |
+10 do perswazji | 400 PF | Intensywny perfum | perfum o wyjątkowo intensywnej woni, które może nie spowoduje, iż uwiedziesz każdego, ale na pewno rozproszą rozmówcę na tyle, abyś mógł dopiąć swoich zamiarów. |
+10 do pływania | 300 PF | okulary pływackie | Zaprojektowane tak, aby zapewnić pływakom bardzo wysoki komfort, giętkość i stabilność. |
+10 do prawa jazdy | 300 PF | prawo jazdy | Dokument uzyskiwany po zaliczeniu praktycznego i teoretycznego egzaminu. Może nie prowadzisz dzięki niemu lepiej, ale lepiej je mieć kiedy drogówka cię dorwie. |
+10 do psychologii | 400 PF | podręcznik do psychologii | Najlepszy przyjaciel każdego studenta psychologii. Opisane są w nim mowa ciała, sposoby funkcjonowania ludzkiego umysłu oraz emocji. |
+10 do rozeznania w środowisku personalnym | 400 PF | telefon do informatora | Zabezpieczony telefon z VPN i zapisanym numerem znajomego infobrokera. Niestety nie można do niego dodać innych kontaktów ani używać przeglądarki. |
+10 do siły fizycznej | 400 PF | obciążniki na kostki lub nadgarstki | Niewielkie ciężarki, które pomimo swojego rozmiaru sporo ważą. Dzięki nim można ćwiczyć w każdym miejscu |
+10 do siły woli | 400 PF | amulet ochronny | Dowolny przedmiot mogący być omamori, naszyjnikiem, pluszakiem, bransoletką czy też nawet breloczkiem. Niezależnie od jego formy, umacnia wolę noszącego i wspomaga ochronę umysłu. |
+10 do talentu artystycznego | 300 PF | przybory artystyczne | Zestaw pędzli, mikrofon, buty do tańca... Przedmioty niezbędne każdemu artyście. A ich rodzaj zależy tylko od sztuki którą się parają. |
+10 do torturowania | 400 PF | narzędzia tortur | Niezbędnik każdego kata. Skalpele, obcęgi, łamacze palców, szczypce i o wiele wiele więcej. Wszystkie w ładnie zdobionym drewnianym pudełku. Możliwość zamówienia w dowolnej wersji kolorystycznej. |
+10 do tresury | 400 PF | paczka dobrej jakości przysmaków | Ciasteczka w kształcie kostek, które pokocha każdy czworonóg. Dostępne w 30 różnych smakach. |
+10 do tropienia | 350 PF | podręcznik Survivalu | Gruba książka w miekkiej oprawie. Poza podstawowymi informacjami dla każdego harcerza, uczy też tropienia zwierzyny oraz zawiera wskazówki na temat tego na co powinno się zwracać uwagę podczas tego. |
+10 do uroku | 300 PF | stylowa biżuteria | Błyskotki zawsze przyciągają uwagę, a te odpowiednio dobrane podnoszą urok osobisty właściciela już same w sobie. |
+10 do walki wręcz | 400 PF | pamiątka pierwszej walk | "Zaschła plama krwi" na przedmiocie codziennego użytku: na portfelu, zawieszce do kluczy albo innym materiale, po jednej z walk. |
+10 do wysokiego progu bólu | 400 PF | silne tabletki przeciwbólowe | Ukochane przez wielu tabletki łagodzące odczuwanie bólu oraz zmniejszające jego intensywność. Jedno opakowanie zawiera pięć pigułek. |
+10 do wytrzymałości | 400 PF | ochraniacze | Do założenia na przeróżne części ciała i możliwe do ukrycia pod ubraniem ochraniacze łagodzące skutki uderzenia w dane miejsca. Rozmiar ustalany przy zamówieniu. |
+10 do zoologii | 350 PF | atlas zwierząt | Ładna, kolorowa książka wypełniona rycinami i zdjęciami zwierząt oraz istotnymi informacjami na ich temat. Zawiera też mniej potrzebne, ale fascynujące ciekawostki. |
+10 do zręczności | 400 PF | zgrzewka napoju energetycznego | Puszka napoju po brzegi wypełnionego cukrem i kofeiną, który po zażyciu daje niezłego kopa. Dostępny w wielu smakach i rozmiarach |
Lista talonów
Talony to zawsze przedmioty jednorazowego użytku!
talon... | koszt | opis |
... fabuły do umiejętności | 2000 PF | Dodaje +1 fabułę do wybranej umiejętności bez musu odgrywania tego drogą wątkową. |
... ponownego rzutu kostką | 500 PF | Umożliwia ponowny rzut na fabule lub wydarzeniu nadpisując poprzedni wynik. |
... zmiany wyniku z negatywnego na pozytywny | 1000 PF | Bez potrzeby oddawania sprawy w ręce kapryśnego losu wykorzystanie tego talonu umożliwia zamianę negatywnego wyniku na pozytywny. |
... zmiany cudzego wyniku z negatywnego na pozytywny | 1000 PF | Bez potrzeby oddawania sprawy w ręce kapryśnego losu wykorzystanie tego talonu umożliwia zamianę negatywnego wyniku CUDZEJ postaci na pozytywny. |
... zmiany cudzego wyniku z pozytywnego na negatywny | 1000 PF | Zwłaszcza podczas konfrontacji na linii postać gracza vs postać gracza bądź NPC na wydarzeniu vs postać gracza talon przyda się do podłożenia kłód pod nogi przeciwnika. |
Seiwa-Genji Enma, Ejiri Carei and Seiwa-Genji Kamiko szaleją za tym postem.
maj 2038 roku