kody
pogrubienie
kursywa
podkreślenie
cytat
spoiler
hidden
data rozpoczęcia wątku
postscriptum
skrypty
pozostałe funkcje
01
pogrubienie
01-1
kursywa
01-2
podkreślenie
01-3
cytat
01-4
spoiler
01-5
hidden
01-6
data rozpoczęcia wątku
01-7
postscriptum
01-8
skrypty
02
pozostałe funkcje
03
kody
Kody używane na forum służą do formatowania tekstu w celu jego uczytelnienia. Przynajmniej dwa z nich, stosowane w postach fabularnych, są obowiązkowe (mowa tutaj o pogrubieniu przy dialogach oraz funkcji spoiler przy wątkach +18, używanej jednak wymienne z informacją o treści dla wrażliwych/nieletnich).
Część poniższych przykładów to BBCode - język formatowania wiadomości w Internecie, również na forach dyskusyjnych. Spotykany jest zatem nie tylko u nas. Pozostałe stworzone zostały w celach indywidualnych, na poczet Haraedo, aby przyspieszyć bądź ujednolicić konkretne elementy.
W razie problemów związanych z formatem należy kontaktować się na PW na konto @Warui Shin'ya.
Część poniższych przykładów to BBCode - język formatowania wiadomości w Internecie, również na forach dyskusyjnych. Spotykany jest zatem nie tylko u nas. Pozostałe stworzone zostały w celach indywidualnych, na poczet Haraedo, aby przyspieszyć bądź ujednolicić konkretne elementy.
W razie problemów związanych z formatem należy kontaktować się na PW na konto @Warui Shin'ya.
pogrubienie
Pogrubienie () w postach fabularnych używane jest do dialogów postaci. W celu zachowania stylistyki zabrania się stosowania indywidualnych kolorów, których odcień może kolidować przy zmienionej szacie graficznej forum. Poza grą, np. w offtopie bądź dziale dyskusyjnym, stosowanie pogrubienia może wyróżnić konkretny wyraz, zdanie bądź część wiadomości, aby pozostali zwrócili na nią szczególną uwagę.
PRZYKŁAD
- Kod:
[b]TEKST[/b]
PRZYKŁAD
Wydawało się, że stojący między drzewami yokai próbuje mu coś pokazać.
- Co znajduje się w głębi lasu? - zapytał, kierując wzrok w stronę wskazywaną palcem.
- Co znajduje się w głębi lasu? - zapytał, kierując wzrok w stronę wskazywaną palcem.
kursywa
Kursywa () daje opcję zaznaczenia myśli postaci w postach fabularnych bądź stosuje się ją, aby położyć akcent na dany wyraz.
PRZYKŁAD
- Kod:
[i]TEKST[/i]
PRZYKŁAD
Nie do końca wiedziała, co Shosei starał się jej przekazać. Próbuje mnie oszukać?, pomyślała mimowolnie, jednocześnie ostrożna i atakowana poczuciem winy. Był jej przyjacielem. Jedynym, jakiego miała.
podkreślenie
Utarło się, że podkreślenie () funkcjonuje głównie podczas misji zorganizowanych w dużym składzie. Pozwala Mistrzowi Gry oraz pozostałym uczestnikom zwrócić uwagę na najważniejsze fragmenty postu fabularnego. Zaznacza się tak również nick gracza, do którego odnosi się określony akapit, aby mieć gwarancję, że w natłoku akcji i dialogów nie zostanie się przypadkiem pominiętym.
PRZYKŁAD
PRZYKŁAD
Mając przed sobą Kirai Mayamune dobył przytroczonej do pasa broni. Cienki nóż zalśnił w blasku ostatnich promieni słońca oślepiającą feerią barw. Kątem oka zerknął ku towarzyszce, Hirase, ledwo zauważalnie dając jej znak przytaknięciem o gotowości. (...)
cytat
Funkcją cytatu () rzadko posługuje się w postach fabularnych, choć nie ma ku temu zastrzeżeń (może zostać zastosowana np. jako treść listu). Częściej odnajduje się jednak jako powołanie się na cudze słowa w tematach z dyskusjami bądź offtopie.
bądź
W drugim przypadku w cudzysłów należy wpisać konkretny nick, który wyświetli się w kodzie z dopiskiem: "[nick gracza]".
PRZYKŁAD
- Kod:
[quote]TREŚĆ[/quote]
bądź
- Kod:
[quote="nick gracza/postaci"]TREŚĆ[/quote]
W drugim przypadku w cudzysłów należy wpisać konkretny nick, który wyświetli się w kodzie z dopiskiem: "[nick gracza]".
PRZYKŁAD
Taiki bansei - wielkie talenty dojrzewają powoli.
anonim napisał:Taiki bansei - wielkie talenty dojrzewają powoli.
spoiler
Spoiler () chowa zapisaną wewnątrz treść, do której dostęp ma jednak każdy, kto sobie tego zażyczy. Wystarczy kliknąć na tytuł (napis "spoiler" w przypadku braku konkretu bądź frazę użytą indywidualnie przez autora). W postach fabularnych funkcji spoiler można użyć do schowania treści wrażliwych lub nieodpowiednich dla osób poniżej 18 roku życia. W takim przypadku należy w tytule zaznaczyć, że jest to zabieg zastosowany właśnie w tym celu.
bądź
W drugim przypadku w cudzysłów należy wpisać konkretny nick, który wyświetli się w kodzie z dopiskiem: "[nick gracza]". Zamiast nicku można posłużyć się dowolną inną treścią.
PRZYKŁAD
- Kod:
[spoiler]TREŚĆ[/spoiler]
bądź
- Kod:
[spoiler="nick gracza/postaci"]TREŚĆ[/spoiler]
W drugim przypadku w cudzysłów należy wpisać konkretny nick, który wyświetli się w kodzie z dopiskiem: "[nick gracza]". Zamiast nicku można posłużyć się dowolną inną treścią.
PRZYKŁAD
- Spoiler:
- Schowana treść.
- administrator Haraedo:
- Schowana treść.
hidden
W porównaniu do funkcji przedstawionej wyżej (spoiler) hidden () jest widoczny tylko dla autora treści, użytkowników, którzy prowadzą wątek w danej lokacji oraz dla administracji. Oznacza to, że pozostałe osoby nie mają możliwości zapoznania się z tekstem. Opcja ta używana jest wyłącznie do prywatnych wątków +18, najlepiej w działach indywidualnych (np. mieszkaniach), nad którymi autorzy stosujący kod mają nadzór. Należy pamiętać, że zawartość zamaskowana w "hidden" zostanie odkryta dla wszystkich tych, którzy napiszą w danym temacie.
PRZYKŁAD
- Kod:
[hide]TREŚĆ[/hide]
PRZYKŁAD
data rozpoczęcia wątku
Zaznaczenie daty rozpoczęcia wątku fabularnego jest obowiązkowe dla każdego w dowolnej formie. Poniższy kod nie jest zatem jedynym, który można zastosować i stanowi wyłącznie opcję dla tych, którzy chcieliby z niego skorzystać.
PRZYKŁAD
Treść posta.
- Kod:
<div class="data">DD/MM/RR, godz. XX.XX</div>
PRZYKŁAD
27/03/2036, godz. 23:59
Treść posta.
postsciptum
Używane w postach fabularnych do określenia ubioru, ekwipunku bądź innych dodatkowych informacji ważnych z perspektywy przeprowadzanej rozgrywki. Poniższy kod nie jest obowiązkowy.
PRZYKŁAD
- Kod:
<div class="apar">TEKST</div>
PRZYKŁAD
Treść posta.
- ubiór: koszula, spodnie, buty
- ekwipunek: omamori, sól w saszetce, portfel, klucze
- ekwipunek: omamori, sól w saszetce, portfel, klucze
kody
skrypty
tagowanie
autokorekta
schowek
cytowanie wybiórcze
podgląd tematu
podłączenie multikont
moduł moderacji
wyświetlenie posta
pozostałe funkcje
01
skrypty
02
tagowanie
02-1
autokorekta
02-2
schowek
02-3
cytowanie wybiórcze
02-4
podgląd tematu
02-5
podłączenie multikont
02-6
moduł moderacji
02-7
wyświetlenie posta
02-8
pozostałe funkcje
03
skrypty
Skrypty na forum zostały stworzone w celu udogodnienia dla graczy oraz moderacji. Część z nich stanowi pomoc przy pisaniu postów, część wiąże się z prostszą funkcjonalnością ze strony osób odpowiedzialnych za zarząd pod kątem technicznym.
tagowanie
Na forum funkcjonuje opcja tagowania użytkowników. Forma ta może zastąpić podkreślenia, jeżeli chcemy, aby przy okazji gracz, do którego kierujemy treść w poście, otrzymał automatyczne powiadomienie na swoim koncie.
Warto zaznaczyć, że tagi dotyczą graczy oraz organizacji, a także grup pozafabularnych (np. "Mistrz Gry") i należy je zapisać ze wszystkimi znakami 1:1, w tym takimi, które nie występują w języku polskim (nawet jeżeli obejmuje je autokorekta). Dla przykładu: zapisanie nicku gracza "Hasegawa Jirō" przez "o" a nie "ō" nie otaguje go!
Aby użyć tagu należy posłużyć się poniższym kodem:
Konieczne jest tutaj zastosowanie cudzysłowu bez którego gracz nie zostanie otagowany. Prostszą metodą jest użycie ikony umieszczonej nad oknem odpowiedzi (). Po naciśnięciu pojawi się lista użytkowników oraz grup, a także wyszukiwarka zawężająca spis.
SPIS TAGÓW GRUP
@Mistrzowie Gry
@Tsunami
@Klan Minamoto
@Shingetsu
@Kyōken
Warto zaznaczyć, że tagi dotyczą graczy oraz organizacji, a także grup pozafabularnych (np. "Mistrz Gry") i należy je zapisać ze wszystkimi znakami 1:1, w tym takimi, które nie występują w języku polskim (nawet jeżeli obejmuje je autokorekta). Dla przykładu: zapisanie nicku gracza "Hasegawa Jirō" przez "o" a nie "ō" nie otaguje go!
Aby użyć tagu należy posłużyć się poniższym kodem:
- Kod:
@"NICK GRACZA"
Konieczne jest tutaj zastosowanie cudzysłowu bez którego gracz nie zostanie otagowany. Prostszą metodą jest użycie ikony umieszczonej nad oknem odpowiedzi (). Po naciśnięciu pojawi się lista użytkowników oraz grup, a także wyszukiwarka zawężająca spis.
SPIS TAGÓW GRUP
@Mistrzowie Gry
@Tsunami
@Klan Minamoto
@Shingetsu
@Kyōken
autokorekta w postach
Dzięki uprzejmości DIAZEPAMUM na forum funkcjonuje autokorekta. Język japoński szczyci się charakterystycznym zapisem niektórych liter, np. "ou" jako "ō". Każdorazowe przekopiowywanie słów, które na forum są nazwą własną i używa się ich w polskiej treści, byłoby zwyczajnie kłopotliwe. W tym celu umożliwiliśmy zapis wyrazów bez konieczności wstawiania symboli określonych liter (wyżej wspomnianej "ō" chociażby) poprzez napisanie słowa z użyciem wyłącznie polskiego alfabetu (zatem, dla przykładu, wyraz "yokai" należy zapisać przez "o", a po wysłaniu postu skrypt zamieni jest na "ō"). Nie ma to żadnej funkcji poza estetyczną, nie będzie zatem problemem, jeżeli gracz postanowi stosować drugą metodę zapisu, np. zamiast yokai pisząc youkai (forma druga jest wciąż poprawna!).
Poniżej figuruje spis wszystkich wyrazów umieszczonych w automatycznej autokorekcie. Jeżeli okaże się, że istnieją opcje, które nie znalazły tu swojego miejsca, a są często używane i dotyczą kompendium forum bądź innej treści związanej z Haraedo, zachęca się do wrzucenia pomysłu w propozycjach.
SŁOWA FORUMOWE
SŁOWA INDYWIDUALNE
Poniżej figuruje spis wszystkich wyrazów umieszczonych w automatycznej autokorekcie. Jeżeli okaże się, że istnieją opcje, które nie znalazły tu swojego miejsca, a są często używane i dotyczą kompendium forum bądź innej treści związanej z Haraedo, zachęca się do wrzucenia pomysłu w propozycjach.
SŁOWA FORUMOWE
zapis w poście = autokorekta
y o k a i = yokai
y u r e i = yurei
b o r e i = borei
s h i r y o = shiryo
K y o u k e n = Kyouken
S a w a / S a w i e / S a w y = Sawa/Sawie/Sawy
Y u r e i g a i = Yureigai
y o k a i = yokai
y u r e i = yurei
b o r e i = borei
s h i r y o = shiryo
K y o u k e n = Kyouken
S a w a / S a w i e / S a w y = Sawa/Sawie/Sawy
Y u r e i g a i = Yureigai
SŁOWA INDYWIDUALNE
zapis w poście = autokorekta
J i r o = Jiro
H e i z o = Heizo
G o t o u = Gotou
K u r o u = Kurou
J i r o = Jiro
H e i z o = Heizo
G o t o u = Gotou
K u r o u = Kurou
schowek
Schowek () to funkcja umieszczona w formie ikony w oknie wypowiedzi. Umożliwia zapisywanie konkretnych treści, a następnie wklejanie ich w dowolnym momencie i dowolnym temacie. Należy pamiętać, że skrypt korzysta z ciasteczek, więc każdorazowe czyszczenie przeglądarki usuwa listę zapisanych pozycji!
- Aby dodać punkt do schowka należy wpierw zaznaczyć treść, która ma podlegać zapisowi, a następnie kliknąć "wrzuć zaznaczoną treść do schowka".
- Aby usunąć wybrany tekst należy w rozwijanym menu ustawić funkcję "usuń", a następnie kliknąć PPM na wybrany punkt.
- Istnieje również opcja nadania konkretnej treści nazwy. W tym celu w rozwijanym menu należy ustawić funkcję "nadaj nazwę zapisanej wiadomości".
- Aby dodać punkt do schowka należy wpierw zaznaczyć treść, która ma podlegać zapisowi, a następnie kliknąć "wrzuć zaznaczoną treść do schowka".
- Aby usunąć wybrany tekst należy w rozwijanym menu ustawić funkcję "usuń", a następnie kliknąć PPM na wybrany punkt.
- Istnieje również opcja nadania konkretnej treści nazwy. W tym celu w rozwijanym menu należy ustawić funkcję "nadaj nazwę zapisanej wiadomości".
cytowanie wybiórcze (zaznaczonej treści)
Funkcja cytowania wybiórczego () umieszczona została po lewej stronie każdego posta nad ikoną standardowego cytowania. Pozwala zacytować wybrany tekst z określonego postu poprzez zaznaczenie jego treści, a następnie kliknięcie ikony.
Uwaga! Na chwilę obecną skrypt nie umożliwia cytowania treści z włączeniem jej formatowania, nie przerzuci również linków oraz obrazków.
Uwaga! Na chwilę obecną skrypt nie umożliwia cytowania treści z włączeniem jej formatowania, nie przerzuci również linków oraz obrazków.
podgląd pierwszego posta tematu
Klikając w dowolny dział otwiera się lista tematów (np. subforum "administracja"). Przy każdym figuruje ikona podglądu pierwszego posta (). Naciśnięcie jej umożliwia przejrzenie jego zawartości bez konieczności wchodzenia w link.
podłączenie multikont
Podłączenie multikont () dzieje się z miejsca paska nawigacji po lewej stronie forum. Funkcja umożliwia zapisanie wszystkich swoich kont wraz z ich hasłami i dowolne przelogowywanie się bez konieczności wcześniejszego wylogowania.
podręczny moduł dla moderacji
Podręczny moduł () pojawia się na liście tematów w formie zębatki w danym dziale tuż obok nazwy. Widoczny jest wyłącznie przez użytkowników posiadających funkcję moderatora i stanowi pomoc przy szybszej ingerencji w pojedynczą pozycję. Umożliwia jej zamknięcie, przeniesienie, zmianę nazwy bądź usunięcie bez konieczności wchodzenia w link.
wyświetlenie posta
Na forum został zastosowany skrypt, który umożliwia zacytowanie wstępnej części danego posta, którego link umieszczono w wiadomości. Aby tak się zadziało należy jedynie wrzucić link (nieobrobiony żadnym kodem!). Funkcja przerobi go automatycznie.
PRZYKŁAD
https://haraedo.forumpolish.com/t10-ogloszenia#328
PRZYKŁAD
https://haraedo.forumpolish.com/t10-ogloszenia#328
kody
skrypty
pozostałe funkcje
toolbar
follow
friends
śledzenie tematu/działu
komentarze na profilu
01
skrypty
02
pozostałe funkcje
03
toolbar
03-1
follow
03-2
friends
03-3
śledzenie tematu/działu
03-4
komentarze na profilu
03-5
pozostałe funkcje
Poniżej znajdują się wszelkie funkcje mogące ułatwić bądź umilić przebywanie na forum.
toolbar
Toolbar jest wbudowaną funkcją dla serwera, dzięki której gracz otrzymuje wybrane powiadomienia. Ich selekcję można wykonać poprzez wejście w edycję profilu na pasku nawigacji i kliknięcie zakładki "preferencje". Zalecane jest, aby potwierdzić otrzymywanie wiadomości o tagach od graczy, nowych postach w obserwowanych działach czy uzyskiwanych osiągnięciach.
follow
Follow () daje opcję śledzenia ruchów wybranego gracza. Dzięki niej otrzymywane są powiadomienia na toolbarze w chwili, w której konto targetowanego użytkownika umieści gdzieś post. Opcję włączyć oraz wyłączyć można poprzez wejście na cudzy profil (klikając jego nick np. z listy zalogowanych na stronie głównej) bądź poprzez naciśnięcie przycisku, który pojawia się po najechaniu na nick otagowanego gracza.
friends
To bardziej rozwinięta opcja dla funkcji follow. Aby ją uzyskać, należy wejść w profil wybranego gracza, a następnie kliknąć "add to my friends list". Aby zakończyć proces, druga strona musi zatwierdzić zaproszenie. Jeżeli tak się stanie, obydwa konta zostają połączone i od tej pory pojawią się komunikaty związane z aktywnością przyjaciela (np. wiadomość w prawym górnym rogu o jego wejściu na forum).
Alternatywą dla zaproszeń jest wejście w edycję profilu () na pasku nawigacji, a następnie przejście do zakładki "przyjaciele i wrogowie", gdzie można wpisać nick interesującego nas konta.
Alternatywą dla zaproszeń jest wejście w edycję profilu () na pasku nawigacji, a następnie przejście do zakładki "przyjaciele i wrogowie", gdzie można wpisać nick interesującego nas konta.
śledzenie tematu/działu
Aby kontrolować aktywność danego działu bądź tematu należy kliknąć ikonę obserwowania go (). Skutkuje to otrzymywaniem powiadomień na toolbarze w momencie pojawienia się nowego posta.
komentarze na profilu
Istnieje możliwość zamieszczenia komentarza na profilu danego użytkownika poprzez wejście w jego profil, a następnie kliknięcie zakładki "komentarze odwiedzających".
maj 2038 roku