Karta Postaci
Kartę Postaci należy umieścić w dziale REJESTRU. Dopiero w momencie pełnej akceptacji przez osobę do tego upoważnioną, temat trafia do subforum zaakceptowanych. W efekcie konto otrzymuje kolor oraz rangę.
Jeżeli treść Karty jest w budowie konieczne jest dodanie informacji w tytule tematu, a po zakończeniu wymaga się, aby podbić KP nowym postem. Zostanie on usunięty w chwili sprawdzania.
Warto mieć na uwadze, że tworzona postać musi być w pełni autorskim wymysłem. Zabronione jest przy tym m.in. kopiowanie pełnej godności istniejących bohaterów z seriali, filmów, książek itp.
NA START KAŻDY POSIADA 500 PUNKTÓW FABULARNYCH DO ROZDYSPONOWANIA. PF można wykorzystać na zakup umiejętności oraz określenie ich stopnia, na mityczne przedmioty, shikigami, technologię lub - w przypadku yurei - na podniesienie poziomu chikary. Zastanów się na co chcesz wydać otrzymane punkty. Po zaakceptowaniu Karty Postaci nie ma możliwości zmian. Nie przejmuj się też, jeżeli nie wydasz wszystkiego. Część PF możesz zachować na później.
Budowa Karty Postaci
Każdy temat z Kartą Postaci składa się z utworzenia dwóch postów przez użytkownika. W pierwszym poście znajdują są informacje podstawowe o kreowanej przez nas postaci oraz jej historia, mająca na celu jak najdokładniejsze rozrysowanie bohatera. W drugiej wiadomości umieszczane są informatory - pojawią się tam umiejętności, wady, moce oraz wzmianki na temat posiadanych broni czy shikigami.
Wzory kart oraz informatorów różnią się w zależności od tego, jakiej rasy jest postać, dlatego trzeba mieć na uwadze, który szablon się kopiuje.
Wyjaśnienia pól Karty Postaci
NAZWISKO I IMIĘ
W Japonii nazwisko znajduje się przed imieniem i teorii dlaczego tak jest pojawiło się kilka. Jedna z nich nawiązuje do konfucjanizmu, który głosi, że rodzina jest najważniejsza. W tym przypadku familia jest istotniejsza od człowieka jako jednostki, dlatego nazwisko hierarchicznie plasuje wyżej niż imię. Możliwe też, że Japonia zapożyczyła system nazewnictwa od Chin. Warto przy tym zaznaczyć, że Japończycy posiadają jedno imię, a nie, jak przyjęło się powszechnie, dwa lub więcej.
Przykładowe generatory: 1, 2, 3.
DATA URODZENIA
Na podstawie daty urodzenia określany jest wiek postaci, który musi mieć odzwierciedlenie w jej wyglądzie (avatar). Aktualny rok podany jest w temacie z realiami.
W PRZYPADKU YUREI ORAZ MEDIUM pojawia się również data ich śmierci.
MIEJSCE URODZENIA oraz MIEJSCE ZAMIESZKANIA
Miejsce urodzenia nie musi ograniczać się do Fukkatsu, ale należy wziąć poprawkę na to, że uniwersum kręci się wokół mitologii japońskiej i dostosowanie się do realiów to podstawa. Wybierając miejsce urodzenia, wybierz takie, które pasuje do postaci i świata, w którym przyjdzie jej grać. Miejsce zamieszkania to z kolei jedna z dostępnych dzielnic w Fukkatsu.
GRUPA oraz STANOWISKO
Postać może należeć do jednej z czterech grup funkcjonujących na forum bądź być w pełni neutralną jednostką. Grupy opisane są w temacie, w którym wymienione są również dostępne w nich stanowiska. Każda z organizacji charakteryzuje się innym podejściem do istnienia yurei, które jest w pełni narzucane jej członkom. Postacie neutralne pozostawiają pole "stanowisko" puste.
ZAWÓD
Wykonywany przez postać zawód. Może, ale nie musi, zgrywać się ze stanowiskiem obejmowanym w grupie.
WYGLĄD
Do wyglądu zalicza się kolor włosów, oczu, wzrost oraz waga. Każda z tych rubryk musi być wypełniona w sposób krótki i rzeczowy. Należy pamiętać, że określenie tęczówek barwą, która nie jest naturalna dla człowiek (np. czerwony, fioletowy) automatycznie uznaje się za noszenie soczewek.
ZNAKI SZCZEGÓLNE
Wszystkie cechy charakterystyczne wyróżniające postać na tle innych. Zawarte informacje dotyczą nie tylko wyglądu, ale także szczególnego zachowania bohatera.
BIOGRAFIA
Biografia to pole na popuszczenie wodzy kreatywności. Nie ma narzuconego odgórnego rodzaju przedstawienia historii. Równie dobrze sprawdzi się ona w krótkiej, ale treściwej formie, jako wyrywki z najważniejszych etapów życia czy jako listy szczegółowo opisujące i wyjaśniające zachowania bohatera. W tym miejscu należy zawrzeć jak najwięcej z cech postaci - jej poglądy dotyczące Kakuryo, o ile jest świadoma istnienia drugiego świata, moment śmierci w przypadku yurei i senkenshy, najistotniejsze chwile, które wpłynęły na kształtowanie charakteru i psychiki albo jej powody, dla których wstąpiła w szeregi organizacji.
Nie skupiaj się na wydarzeniach, które nie są istotne. Pamiętaj, że długość tekstu nie jest wyznacznikiem jakości, więc jeśli nie wiesz o czym pisać, stwórz taki tekst, jaki dasz radę. Biografia to przede wszystkim twoje pierwsze faktyczne urzeczywistnienie postaci. Postaraj się wczuć w nią i jej emocje, przemyśl jej postępowanie, wykreuj wydarzenia i osoby, które w kluczowy sposób zaważyły na ostatecznym obrazie twojego bohatera. Jeżeli potrzebujesz inspiracji lub powiązań, zerknij do tematu z poszukiwaniami.
Kod do Karty Postaci
Człowiek
- Kod:
<div class="kp"><div style="background:url(OBRAZEK O SZEROKOŚCI 250px x MIN. 500 px)" class="ob1"></div><div class="k0"><div class="k1">NAZWISKO I IMIĘ POSTACI
<div class="k1-t">DATA URODZENIA</div></div>
<div class="k2"><div>Miejsce urodzenia</div><span>WPISZ MIEJSCE URODZENIA</span>
<div>Miejsce zamieszkania</div> <span>WPISZ MIEJSCE ZAMIESZKANIA</span> </div>
<div class="k2"><div>Grupa</div> <span>WPISZ GRUPĘ</span>
<div>Stanowisko</div><span>WPISZ STANOWISKO</span>
<div>Zawód</div> <span>WPISZ ZAWÓD</span></div>
<div class="k2"><div>Kolor włosów</div> <span>WPISZ KOLOR WŁOSÓW</span>
<div>Kolor oczu</div><span>WPISZ KOLOR OCZU</span>
<div>Wzrost</div> <span>WPISZ WZROST</span>
<div>Waga</div> <span>WPISZ WAGĘ</span></div>
<div class="k3"><div>Znaki szczególne</div> <span><span>WYMIEŃ ZNAKI SZCZEGÓLNE</span></span></div></div></div>
<div class="kp-h">BIOGRAFIA.</div><style>.postprofile, .signature_div{display:none;}.edited-message{display:none;}</style>
Senkensha
- Kod:
<div class="kp"><div style="background:url(OBRAZEK O SZEROKOŚCI 250px x MIN. 500 px)" class="ob1"></div><div class="k0"><div class="k1">NAZWISKO I IMIĘ POSTACI
<div class="k1-t">DATA URODZENIA - DATA ŚMIERCI</div></div>
<div class="k2"><div>Miejsce urodzenia</div><span>WPISZ MIEJSCE URODZENIA</span>
<div>Miejsce zamieszkania</div> <span>WPISZ MIEJSCE ZAMIESZKANIA</span> </div>
<div class="k2"><div>Grupa</div> <span>WPISZ GRUPĘ</span>
<div>Stanowisko</div><span>WPISZ STANOWISKO</span>
<div>Zawód</div> <span>WPISZ ZAWÓD</span></div>
<div class="k2"><div>Kolor włosów</div> <span>WPISZ KOLOR WŁOSÓW</span>
<div>Kolor oczu</div><span>WPISZ KOLOR OCZU</span>
<div>Wzrost</div> <span>WPISZ WZROST</span>
<div>Waga</div> <span>WPISZ WAGĘ</span></div>
<div class="k3"><div>Znaki szczególne</div> <span><span>WYMIEŃ ZNAKI SZCZEGÓLNE</span></span></div></div></div>
<div class="kp-h">BIOGRAFIA.</div><style>.postprofile, .signature_div{display:none;}.edited-message{display:none;}</style>
Yurei
- Kod:
<div class="kp"><div style="background:url(OBRAZEK O SZEROKOŚCI 250px x MIN. 500 px)" class="ob1"></div><div class="k0"><div class="k1">NAZWISKO I IMIĘ POSTACI
<div class="k1-t">DATA URODZENIA - DATA ŚMIERCI</div></div>
<div class="k2"><div>Miejsce urodzenia</div><span>WPISZ MIEJSCE URODZENIA</span>
<div>Miejsce zamieszkania</div> <span>WPISZ MIEJSCE ZAMIESZKANIA</span> </div>
<div class="k2"><div>Grupa</div> <span>WPISZ GRUPĘ</span>
<div>Stanowisko</div><span>WPISZ STANOWISKO</span>
<div>Zawód</div> <span>WPISZ ZAWÓD</span></div>
<div class="k2"><div>Kolor włosów</div> <span>WPISZ KOLOR WŁOSÓW</span>
<div>Kolor oczu</div><span>WPISZ KOLOR OCZU</span>
<div>Wzrost</div> <span>WPISZ WZROST</span>
<div>Waga</div> <span>WPISZ WAGĘ</span></div>
<div class="k3"><div>Znaki szczególne</div> <span><span>WYMIEŃ ZNAKI SZCZEGÓLNE</span></span></div></div></div>
<div class="kp-h">BIOGRAFIA.</div><style>.postprofile, .signature_div{display:none;}.edited-message{display:none;}</style>
Wyjaśnienia pól Informatora
NAZWISKO I IMIĘ
Ponowne wpisanie godności postaci.
KEIYAKU SURU oraz POZIOM KONTRAKTU
Należy uzupełnić, jeżeli postać posiada ważny kontrakt. W polu należy wpisać nick postaci, z którą posiada się keiyaku suru. "Poziom kontraktu" to poziom kompatybilności między postaciami. Na start wynosi "0".
CHIKARA (dla yurei!)
Chikara to indywidualna moc yurei. Więcej na temat mocy znajduje się tutaj. W polu z opisem należy dodać jedynie tekst z obecnym poziomem mocy, tj. takim, który posiada aktualnie postać. Na start jest to poziom 0. Cały opis mocy musi zostać przesłany na konto Haraedo i omówiony z administratorem. Jeżeli pełne rozpisanie poszczególnych poziomów mocy zostanie przyjęte, moc pojawi się w spisie (na dole tematu). Karta Postaci yurei nie może zostać zaakceptowana przed omówieniem chikary przynajmniej na poziomie 0. Dalsze poziomy mogą zostać dodane w trakcie gry.
CEL (dla yurei!)
Opis aktualnego celu postaci. Więcej w tej kwestii w temacie o yurei.
WYGLĄD YUREI (dla yurei!)
Aparycja postaci, kiedy jest pod postacią ducha. Więcej o tym w temacie o yurei.
KONDYCJA
Opisy fizycznego stanu oraz stanu psychicznego postaci. Na start są one w normie (chyba, że gracz uzna inaczej).
UMIEJĘTNOŚCI
Gracz może wykupić przy tworzeniu Karty Postaci dowolną ilość umiejętności na wybranych przez siebie poziomach pod warunkiem, że mieści się to w sumie Punktów Fabularnych, jakie otrzymał na start. Spis umiejętności znajduje się tutaj. Pamiętaj jednak, że poza umiejętnościami możesz wykupić również przedmioty mityczne, shikigami lub technologię, a także podnieść poziom np. mocy swojego yurei. Innymi słowy: posiadasz określoną pulę PF na start, które musisz rozdysponować na całą postać.
W przypadku umiejętności kod pod nie zostanie podstawiony przez administratora. Twoim zadaniem jest jedynie wypisanie wykupionych biegłości oraz zaznaczenie poziomu i ilości wydanych PF.
WADY
Więcej na temat wad znajduje się w spisie. Na start każdy musi przyjąć, że postać posiada defekty. Do wyboru:
- 2 wady ciężkie
lub
- 1 wada ciężka, 1 znacząca i 1 niewielka
lub
- 2 wady znaczące i 2 niewielkie
Uwaga! Za każdą dodatkową wadę postać otrzymuje na start bonusowe Punkty Fabularne do rozdysponowania na jej rozwój. Kolejno są to: +100PF za wadę niewielką, +150 PF za wadę znaczącą i +200 PF za wadę ciężką. Łączna suma Punktów Fabularnych nie może przekroczyć 500 dodatkowych punktów, ale ilość defektów jest sprawą użytkownika.
W przypadku wad kod pod nie zostanie podstawiony przez administratora. Twoim zadaniem jest jedynie wypisanie wykupionych defektów oraz zaznaczenie poziomu.
W POSIADANIU
Cztery rubryki przeznaczone na wymienienie posiadanych przedmiotów mitycznych, shikigami, technologii oraz innych rzeczy. Wypisz jedynie nazwę zdobytych fantów. Ich szczegółowe opisy możesz zawrzeć w temacie założonym w dziale uzupełnień.
HISTORIA ZMIAN
Pole do uzupełnienia przez administratorów oraz osoby do tego upoważnione. To tutaj znajduje się historia twoich transakcji.
Kod do Informatora
Człowiek
- Kod:
<div class="in"><div class="i1">Człowiek
<div class="i1-t">NAZWISKO I IMIĘ</div></div>
<div class="i2"><div>Keiyaku Suru</div><span>WPISZ OSOBĘ, Z KTÓRĄ TWOJA POSTAĆ MA KONTRAKT</span>
<div>Poziom kontraktu</div> <span>0</span></div></div>
<div class="in"><div class="i1">Kondycja</div>
<div class="i3"><div>Stan fizyczny</div> <span>W normie.</span></div>
<div class="i3"><div>Stan psychiczny</div> <span>W normie.</span></div></div>
<div class="in"><div class="i1">Umiejętności</div>
- UMIEJĘTNOŚĆ 1 - poziom - wydane PF
- UMIEJĘTNOŚĆ 2- poziom - wydane PF
...</div>
<div class="in"><div class="i1">Wady</div>
- WADA 1 - poziom
- WADA 2 - poziom
...</div>
<div class="in"><div class="i1">W posiadaniu</div>
<div class="i2"><div>Mityczne przedmioty</div><span>WYPISZ MITYCZNE PRZEDMIOTY</span>
<div>Shikigami</div> <span>WYPISZ SHIKIGAMI</span><div>Technologia</div> <span>WYPISZ TECHNOLOGIĘ</span><div>Inne</div> <span>WYPISZ INNE</span></div></div>
<div class="in"><div class="i1">Historia zmian</div>
-
-
- </div>
Senkensha
- Kod:
<div class="in"><div class="i1">Senkensha
<div class="i1-t">NAZWISKO I IMIĘ</div></div>
<div class="i2"><div>Keiyaku Suru</div><span>WPISZ OSOBĘ, Z KTÓRĄ TWOJA POSTAĆ MA KONTRAKT</span>
<div>Poziom kontraktu</div> <span>0</span></div></div>
<div class="in"><div class="i1">Kondycja</div>
<div class="i3"><div>Stan fizyczny</div> <span>W normie.</span></div>
<div class="i3"><div>Stan psychiczny</div> <span>W normie.</span></div></div>
<div class="in"><div class="i1">Umiejętności</div>
- UMIEJĘTNOŚĆ 1 - poziom - wydane PF
- UMIEJĘTNOŚĆ 2- poziom - wydane PF
...</div>
<div class="in"><div class="i1">Wady</div>
- WADA 1 - poziom
- WADA 2 - poziom
...</div>
<div class="in"><div class="i1">W posiadaniu</div>
<div class="i2"><div>Mityczne przedmioty</div><span>WYPISZ MITYCZNE PRZEDMIOTY</span>
<div>Shikigami</div> <span>WYPISZ SHIKIGAMI</span><div>Technologia</div> <span>WYPISZ TECHNOLOGIĘ</span><div>Inne</div> <span>WYPISZ INNE</span></div></div>
<div class="in"><div class="i1">Historia zmian</div>
-
-
- </div>
Yurei
- Kod:
<div class="in"><div class="i1">Yurei
<div class="i1-t">NAZWISKO I IMIĘ</div></div>
<div class="i2"><div>Keiyaku Suru</div><span>WPISZ OSOBĘ, Z KTÓRĄ TWOJA POSTAĆ MA KONTRAKT</span>
<div>Poziom kontraktu</div> <span>0</span></div>
<div class="i3"><div>NAZWA CHIKARA</div> <span>OPIS AKTUALNEGO POZIOMU MOCY.</span></div>
<div class="i3"><div>Cel</div> <span>OPIS CELU YUREI.</span></div>
<div class="i3"><div>Forma yurei</div> <span>OPIS WYGLĄDU YUREI W FORMIE DUCHA.</span></div></div>
<div class="in"><div class="i1">Kondycja</div>
<div class="i3"><div>Stan fizyczny</div> <span>W normie.</span></div>
<div class="i3"><div>Stan psychiczny</div> <span>W normie.</span></div></div>
<div class="in"><div class="i1">Umiejętności</div>
- UMIEJĘTNOŚĆ 1 - poziom - wydane PF
- UMIEJĘTNOŚĆ 2- poziom - wydane PF
...</div>
<div class="in"><div class="i1">Wady</div>
- WADA 1 - poziom
- WADA 2 - poziom
...</div>
<div class="in"><div class="i1">W posiadaniu</div>
<div class="i2"><div>Mityczne przedmioty</div><span>WYPISZ MITYCZNE PRZEDMIOTY</span>
<div>Shikigami</div> <span>WYPISZ SHIKIGAMI</span><div>Technologia</div> <span>WYPISZ TECHNOLOGIĘ</span><div>Inne</div> <span>WYPISZ INNE</span></div></div>
<div class="in"><div class="i1">Historia zmian</div>
-
-
- </div>
maj 2038 roku