Raporty, komunikaty medialne, plotki
Część istotnych akcji, mających wpływ na sytuację w mieście i poza jego obrębami, nie jest nadzorowana przez Mistrzów Gry bądź ich nadzór jest związany z indywidualną akcją. To tworzone w prywatnych sesjach walki pomiędzy postaciami, wszelkie napady i interwencje (m.in. związane z organizacjami działającymi w Fukkatsu), egzorcyzmy, spotkania grup itp.
Relacjonowanie tego w obecnym temacie pozwoli nie tylko kontrolować to, co dzieje się na fabule, ale również nagłośnić sprawę na szerszą skalę i w możliwie jak najefektywniejszy sposób zaangażować w to postacie innych graczy.
Relacjonowanie tego w obecnym temacie pozwoli nie tylko kontrolować to, co dzieje się na fabule, ale również nagłośnić sprawę na szerszą skalę i w możliwie jak najefektywniejszy sposób zaangażować w to postacie innych graczy.
typy relacji
- Komunikaty medialne to sprawy nagłośnione w Internecie, gazetach, programach informacyjnych w telewizji oraz/lub w radiu. Najczęściej dotyczą wydarzeń, których efekt dotknął Kakure na szerszą skalę, a których nie dało się zatuszować.
- Raporty są sprawozdaniami z wydarzeń oraz misji dotyczących grup fabularnych (Tsunami, klan Minamoto, Shingetsu, Kyoken). Tego typu relacja ma za zadanie streszczenie wykonanej misji, zakładając, że została ona przekazana w formie pisemnej/ustnej dowódcy określonej grupy bądź innej osobie do tego upoważnionej. Zakłada się zatem, że w momencie wysłania posta przez gracza, który ukończył daną fabułę, informacja dotycząca sprawy jest informacją udostępnioną wewnątrz grupy i dzieje się tak bez konieczności odgrywania tego drogą fabularną
- Plotki najczęściej dotyczą spraw mniejszej wagi, ale mających wpływ na określony rewir - konkretny lokal, ulicę, maksymalnie dzielnicę. Mogą pojawić się jako wzmianka w mediach, jednak zainteresowanie większością z nich zawęża się do najbliższego kręgu związanego z akcją.
- Raporty są sprawozdaniami z wydarzeń oraz misji dotyczących grup fabularnych (Tsunami, klan Minamoto, Shingetsu, Kyoken). Tego typu relacja ma za zadanie streszczenie wykonanej misji, zakładając, że została ona przekazana w formie pisemnej/ustnej dowódcy określonej grupy bądź innej osobie do tego upoważnionej. Zakłada się zatem, że w momencie wysłania posta przez gracza, który ukończył daną fabułę, informacja dotycząca sprawy jest informacją udostępnioną wewnątrz grupy i dzieje się tak bez konieczności odgrywania tego drogą fabularną
- Plotki najczęściej dotyczą spraw mniejszej wagi, ale mających wpływ na określony rewir - konkretny lokal, ulicę, maksymalnie dzielnicę. Mogą pojawić się jako wzmianka w mediach, jednak zainteresowanie większością z nich zawęża się do najbliższego kręgu związanego z akcją.
Kod
- Kod:
[b]UCZESTNICZĄCY:[/b]
[b]TYP:[/b]
[b]LOKACJA:[/b]
[b]SKALA:[/b]
[b]JAWNOŚĆ:[/b]
[b]SZCZEGÓŁY:[/b]
UCZESTNICZĄCY - rubryka do otagowania wszystkich postaci zamieszanych w akcję.
TYP - należy określić czy jest to sprawa mająca wydźwięk w komunikatach medialnych, raport zdany przełożonemu czy plotka.
LOKACJA - link do tematu, w którym odbyła się akcja.
SKALA - obszar, którego dotyczy wydarzenie. Może odbić się echem na całym mieście (np. w momencie, w którym dokonano zabójstwa i sprawca wciąż nie został pojmany), konkretnej dzielnicy (np. w przypadku częstych napadów wyłącznie na mieszkańców Asakury) bądź jedynie pojedynczej lokacji (np. gdy wywiązała się bójka pomiędzy postaciami w barze).
JAWNOŚĆ - zgłaszający określa jawność wydarzenia, czyli dostępność do szczegółów akcji oraz personaliów uczestników. W przypadku potwierdzenia jawności w komunikatach medialnych pojawią postacie z nazwiska i imienia, mogą również zostać udostępnione ich zdjęcia itp. Gracz wypełniający kod może określić co dokładnie jest jawne, a co pozostaje dla pobocznych sprawą bez konkretów. Dobrze zaznaczyć to zwłaszcza przy raportach, jeżeli chcemy, aby szczegóły akcji były znane jedynie samemu przywódcy bądź zgadzamy się, by pozostali członkowie grupy wiedzieli o wszystkim lub posiadali wybrane fakty.
SZCZEGÓŁY to streszczenie całej fabuły z uwzględnieniem jej najważniejszych fragmentów. Punkt może zostać wypełniony w formie opisu bądź od myślników.
Formularz wysyłany jest w tym temacie.
Do uczestników konkretnych wpisów może zgłosić się Mistrz Gry w celu pociągnięcia sprawy dalej już pod nadzorem.
Hasegawa Jirō ubóstwia ten post.
UCZESTNICZĄCY: @Nakashima Yosuke, @Sugiyama Nobuo, Hatake Makioka (NPC)
TYP: Raport dla przełożonego
LOKACJA: Zawrotka -> Chōzō no mura
SKALA: Okolice Chōzō no mura
JAWNOŚĆ: Tajne, wyłącznie do wiadomości przywódcy
SZCZEGÓŁY: Hatake, Sugiyama i Nakashima przybywają transportem z Fukkatsu do Yakkari w celu zbadania podejrzanych działań dowódcy II oddziału - Takudome Tsurushiego. Nobuo zajmuje się opatrunkiem Makioki, Yosuke po krótkiej rozmowie z Byakko zostaje przeniesiony na skraj Chōzō no mura. W wiosce spotyka niewidomą dziewczynę, w trakcie konwersacji zaczynają rozlegać się odległe dźwięki przypominające pękanie kamienia. Nieznajoma sugeruje oddalenie się od tego miejsca lub wizytę w świątyni, gdzie może uzyskać odpowiedzi na swoje pytania od przebywającego tam mnicha. Nakashima udaje się w kierunku sanktuarium, jednak jeden z posągów ożywa, a uwolnione z kamienia nue rzuca się na egzorcystę. Broniąc się, żołnierz strzela do jednego z ośmiu wężowych ogonów stworzenia. Z pomocą ususzonych łodyg pajęczej lilii udaje mu się odwrócić uwagę yokai, choć zostaje dotkliwie raniony podczas starcia. Zawraca w kierunku słyszanych od strony wioski wystrzałów, gdzie spotyka walczącego z nacierającymi kitsune Makiokę. W obliczu zagrożenia ze strony nue, nie będąc przygotowanym na walkę z tą istotą, Nakashima zarządza odwrót.
TYP: Raport dla przełożonego
LOKACJA: Zawrotka -> Chōzō no mura
SKALA: Okolice Chōzō no mura
JAWNOŚĆ: Tajne, wyłącznie do wiadomości przywódcy
SZCZEGÓŁY: Hatake, Sugiyama i Nakashima przybywają transportem z Fukkatsu do Yakkari w celu zbadania podejrzanych działań dowódcy II oddziału - Takudome Tsurushiego. Nobuo zajmuje się opatrunkiem Makioki, Yosuke po krótkiej rozmowie z Byakko zostaje przeniesiony na skraj Chōzō no mura. W wiosce spotyka niewidomą dziewczynę, w trakcie konwersacji zaczynają rozlegać się odległe dźwięki przypominające pękanie kamienia. Nieznajoma sugeruje oddalenie się od tego miejsca lub wizytę w świątyni, gdzie może uzyskać odpowiedzi na swoje pytania od przebywającego tam mnicha. Nakashima udaje się w kierunku sanktuarium, jednak jeden z posągów ożywa, a uwolnione z kamienia nue rzuca się na egzorcystę. Broniąc się, żołnierz strzela do jednego z ośmiu wężowych ogonów stworzenia. Z pomocą ususzonych łodyg pajęczej lilii udaje mu się odwrócić uwagę yokai, choć zostaje dotkliwie raniony podczas starcia. Zawraca w kierunku słyszanych od strony wioski wystrzałów, gdzie spotyka walczącego z nacierającymi kitsune Makiokę. W obliczu zagrożenia ze strony nue, nie będąc przygotowanym na walkę z tą istotą, Nakashima zarządza odwrót.
maj 2038 roku