Temat poświęcony rozwojowi forum. Masz pomysł na poprawę jego działania? Marzy ci się nowy konkurs lub event fabularny, którego nie dasz rady poprowadzić, ale nadzieja na to, że zrobi to ktoś za ciebie, nie znikła? Potrzebujesz nowej funkcji i akurat wygrzebał*ś z internetu kod? Pogadajmy.
Zwłaszcza że w obecnej jeśli ktoś da podkreślenie, to ją rozwala całkowicie.
Hasegawa Jirō and Naiya Kō szaleją za tym postem.
SHIKIGAMI:
Nazwa: Namija
Poziom: B
Opis: Przypominają wysokie, utworzone w całości z wody i piany węże lub smoki. Zamieszkują -zazwyczaj - czyste zbiorniki wodne, chociaż są w stanie je opuścić i poruszać się na lądzie sunąc po ziemi zostawiając tym samym wilgotne ślady. Namija posiada zdolność wytwarzania wody oraz manipulacji tej, która znajduje się w pobliżu. Rzadko kiedy interesują się ludźmi w większym stopniu, jednak zirytowane mogą ich zaciągać w głębiny i podtapiać bądź - jeśli ci są na lądzie - oblać potężną ilością wody.
Zachowanie: Neutralne. Zależne od sytuacji.
Moc: Przez 5 postów na 4 posty przerwy, są w stanie wytwarzać dodatkowe ilości wody oraz manipulować tą znajdującą się w okolicy. Ze względu na swoją wodną postać, są odporne na obrażenia fizyczne oraz niewrażliwe na podpalenie. Elektryczność i mróz jednak ranią je dotkliwie.
Wymagania: Siła woli na poziomie zaawansowanym, Egzorcyzmy na średniozaawansowanym
Staty:
SF: 20
W: 5
Z: 20
SW: 10
INKANTACJA:
Inkantacja: Shōkan(dosł. wezwać)
Ruch: U jednaj dłoni: Kciuk, wskazujący i środkowy wyprostowane, serdeczny i mały zgięte
Opis: Ściąga Shikigami rzucającego, niezależnie gdzie się znajduje oraz jak daleko jest. Wymagane jest posiadanie wykupionego Shikigami. Nie można też wzywać tych należących do innych osób. Trudność zaklęcia zależy od poziomu wzywanego shikigami, a ilość wezwanych jednocześnie zależna od siły woli ( gdzie przy podstawowej SW wezwać można 1, a przy zaawansowanej 3). Po upływie 5 tur wracają do miejsca z którego zostały ściągnięte, bądź wcześniej na komendę rzucającego.
Poziom: Łatwy (D), Średni(C,B), Trudny(A, niesklasyfikowane)
Cena: 500 PF
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A z innej, ale podobnej beki. Odkopuję sprawę klepniętych jako tako Shikigami, które oczekują na dodanie.
Mowa oczywiście o Uwabami oraz Nogitsune/Kudagutsune - LINK
Warui Shin'ya, Ye Lian and Ejiri Carei szaleją za tym postem.
Zajęłam się właśnie pozostałymi przedmiotami z twojego spisu i wszystkie zostały dodane do tematu. Niektóre z przedmiotów zostały umieszczone z lekkimi modyfikacjami, jednakże chcielibyśmy przekazać ci pełną pulę punktów za wszystkie wymyślone pozycje. Twoja pomoc była niezastąpiona!
Możesz zgłosić w temacie z aktualizacją identyfikatora przyznanie sumy 1320 PF na dowolną twoją postać (40 PF za każdą z 33 pozycji). Dziękujemy za ogrom włożonej pracy i kreatywność!
@SEIWA-GENJI KAMIKO
Dziekujemy! Shikigami aktualnie są w fazie budowy, więc jak tylko temat zostanie przez nas zaktualizowany, zostaną umieszczone wszystkie czekające pomysły.
Warui Shin'ya, Seiwa-Genji Enma and Ejiri Carei szaleją za tym postem.
Nie ulega wątpliwości to, iż świat stanowi jeden, wspólny organizm, gdzie każdy może kreować jego przyszłość. Pełna harmonia w przyrodzie trwała do momentu, w którym to człowiek uznał, iż sam wie, co jest dla niej najlepsze. Próba okiełznania żywiołów nie tyczyła się zatem tylko tych podstawowych, a zamiast tego pociągała ze sobą coś znacznie większego. Gatunek ludzki zapragnął władać matką naturą - jej cyklami, jej możliwościami i jej zasobami; pragnął okiełznać ją pod swoje polecenia, nie zwracając uwagi na potencjalne szkody. Liczne zniszczenia we florze, które odbijały się echem wśród fauny, nieustannie narastały.
Lasy na terenach Kinigami powodują strach w sercach mieszkańców i zasiewają ziarno niepewności. Przepełniony płaczem dziwny dźwięk jedynie potęguje wpływ kodeksu zakorzenionego głęboko w kręgosłupie moralnym człowieka. Możecie tylko podejrzewać, co się stało. Krzywda już została wyrządzona - czy uda się ją jeszcze naprawić?
[1] Wejdźcie w sam środek lasu, w którym słychać dziwne echo przypominające rozgniewany płacz; ustalcie, skąd dowiedzieliście się o tym zjawisku, czy może jednak natknęliście się na niego przez kompletny przypadek.
[2] Wędrówka po terenach matki natury prowadzi do zauważenia przez was jasnej, małej sylwetki, która składa się ze światła i przypomina w pewnej części humanoidalną; opiszcie swoją reakcję na zobaczenie yōkai.
[3] Zyskajcie zaufanie duszy drzewa, zapewniając, iż nie zamierzacie dokonać żadnej krzywdy na ich pracy polegającej na opiece nad lasami; jeżeli się wam uda, zostajecie zaprowadzeni do skrzywdzonego drzewa, które stanowi miejsce egzystencji kodama.
[4] Drzewo jest uszkodzone i wymaga pomocy. Widać na pniu próbę jego usunięcia z niewielką ilością krwi. Dowiedzcie się, w jaki sposób można zabezpieczyć rany na drzewie i odnajdźcie pobliską, porzuconą chatkę, w której odkryjecie potrzebne preparaty.
[5] Pomóżcie kodama, ratując osłabione drzewo przed konsekwencjami przebitej, powoli psującej się kory. Nałóżcie maści, zabezpieczcie i po upewnieniu się, iż wszystko jest w porządku, opuście las.
W temacie aktualizacji identyfikatora możesz odebrać 200 PF.
Ye Lian, Shiba Ookami, Raikatsuji Yuzuha and Matsumoto Hiroshi szaleją za tym postem.
Kolejne plotki zaczynają dochodzić w sprawie niepokojących sytuacji i zjawisk. Przy wejściu do zawalonej części metra grupka nastolatków - wedle źródeł w postaci postów w serwisie społecznościowym - natknęła się na nadnaturalne zjawisko. Gdy zdecydowali się nagrać relację, jeden z nich został zaatakowany, na co dowodem mają być ślady po ugryzieniu na łydce. Poruszenie światłem latarki po najróżniejszych zakamarkach nie wykazała jednak obecności żadnego dzikiego psa lub innego zwierzęcia, które mogło się przyczynić do powstania obrażeń. Słyszeli jedynie świst - niespokojny, ciężki, nie do powstrzymania wręcz. Co więcej, wśród odwiedzających pojawia się coraz to więcej plotek o nietypowości tego miejsca.
[1] Udajcie się w nocy do wejścia do zawalonej części metra; o nadnaturalnym zjawisku możecie dowiedzieć się przede wszystkim z mediów społecznościowych
[2] Minęło wiele lat od tragedii, co nie zmienia faktu, iż ruiny metra są zaniedbane - musicie się nieco nagimnastykować, aby pozwiedzać to miejsce. Rzućcie oboje k100 (parkour) na powodzenie. W przypadku porażki postać otrzymuje dowolne obrażenia - może to być rozcięcie łydki o wystający drut, nadwyrężenie stawu, przeciążenie kolana, wpadnięcie w szkło po rozbitej butelce itp.
[3] Przeszukajcie dostępne części podziemnego metra, uważając na niestabilność jego murów. Obejrzyjcie co najmniej jeden dowolny zakątek przed wystąpieniem pierwszych oznak zamieszkiwania yōkai.
[4] Zostańcie zaatakowani przez tsukumogami. Możecie przyjąć, iż jest to dowolny przedmiot, który służył przez co najmniej sto lat i nie uległ zniszczeniu w trzęsieniu ziemi - parasolka, notatka, zdjęcie, biżuteria, bransoletka, naszyjnik, kolczyki, album rodzinny, szkatułka przekazywana z pokolenia na pokolenie itp.
[5] Pokonajcie lub uspokójcie tsukumogami. Możecie odnieść obrażenia podczas walki, ale nie musicie. Następnie bezpiecznie opuśćcie tereny zawalonego metra.
Dodatkowo: pod koniec fabuły niech każdy z Was osobna rzuci kostką k100. W przypadku niepowodzenia postać grubi jeden z przedmiotów, który ma przy sobie (niekoniecznie zakupiony fabularnie).
W temacie aktualizacji identyfikatora możesz odebrać 200 PF.
Itou Alaesha, Matsumoto Hiroshi and Fenrys Umbra szaleją za tym postem.
Generalnie to mam taką jedną propozycję, która, jak myślę i jak podejrzewam, bardzo by się przydała ze względu na występowanie (głównie) japońskich nazw lokacji. Za każdym razem, gdy szukam miejsca do gry, np. prostego sklepu, mam z tym problem, ponieważ albo w nazwie nie ma w ogóle informacji o tym, iż jest to sklep, albo jest, ale po japońsku. Muszę w ten sposób obskoczyć kilkanaście tematów, ażeby znaleźć taki, który nie jest zajęty (ze względu na brak przy temacie daty ostatniego postu) i stanowi to, co mnie akurat interesuje.
Do tego przydałaby się właśnie mapa. Mapa całego forum, a raczej mapa uniwersum, w którym dzieje się akcja. Byłby to temat ze wszystkimi lokacjami, posegregowany poprzez główne forum - dzielnicę - subforum i tak dalej, z nazwą tematu i jego ogólną funkcją.
Przykładowo byłby podział na Fukkatsu, Kakure i Zaświaty. Fukkatsu potem szłoby w podkategorie Haiiro Chiku, Centrum miasta, Karafuruna Chiku, Asakura i Nanashi. Następnie pojawiłyby się leżące "wolno" tematy (czyt. bez żadnego subforum), a potem kolejne subforum w danej podkategorii. Posegregowane albo alfabetycznie, albo według funkcji / opisu, choć raczej poszłabym w alfabetyczne.
Przykład (linków nie ma, ale by były):
1. Fukkatsu - miasto
- Haiiro Chiku
> Kaeru Shop - sklep (rzut kością)
> Stare lądowisko - nieaktywne
> Technopolis - centrum produkcji technologicznej
> Wysypisko - odpady elektroniczne
[...]
-- Garnizon
[...]
-- Port
[...]
- Centrum miasta
[...]
Tzn. wiem, że to nie wygląda ładnie, ale to jest na razie szkic, zamysł, koncept. Co więcej, mogę przy tym pomóc i ogarnąć chociażby prosty skrypt, który listowałby wszystkie tematy w danym subforum.
Ye Lian, Shiba Ookami, Naiya Kō, Matsumoto Hiroshi and Seijun Nen szaleją za tym postem.
Skrypt też chętnie przyjmiemy. Odezwę się do ciebie na disco. Dzięki wielkie za zaangażowanie!
Seiwa-Genji Enma, Ye Lian, Shiba Ookami, Naiya Kō, Matsumoto Hiroshi and Umemiya Eiji szaleją za tym postem.
uprzejmie składam propozycję zmiany linku w nawigacji prowadzącego do mechaniki na mechanikę II. Stary link przekierowuje do mechaniki I, gdzie nie można rzucać kośćmi. Przyznaję, iż częste rzucanie nimi potrafi być problematyczne ze względu na mylący odnośnik do starego tematu. Usprawniłoby to nie tylko moje działania, ale też i działania całej grupy, zmniejszając czas konieczny do rzutu kością o kilkanaście sekund.
Liczę na rozważenie mojej prośby.
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Umemiya Eiji
---
Informujemy o pozytywnym rozpatrzeniu złożonego wniosku.
Administracja przybytku niezwłocznie zajęła się sprawą, mając nadzieję,
że od chwili wprowadzenia poprawek rzuty kostką będą jak rzucenie byłego:
raz a dobrze, z pozytywnym wynikiem i jeszcze się czegoś człowiek nauczy.
Całuski, z poważaniem
Nakashima Yosuke, Naiya Kō, Matsumoto Hiroshi and Seijun Nen szaleją za tym postem.
Inkantacja: Enmaku (dosł. "zasłona dymna")
Ruch: dmuchnięcie w pięść zwiniętą w rulon
Opis: Wytwarza gęstą, mlecznobiałą mgłę w promieniu 10 metrów od rzucającego zaklęcie. Efekt utrzymuje się przez 2 posty, utrudniając widzenie oraz wywołując dezorientację.
Poziom: łatwy
Cena: 600 PF
Inkantacja: Shibuki (dosł. "pluśnięcie")
Ruch: zgięcie i rozprostowanie palców jak do chlapnięcia wodą
Opis: Z palców użytkownika zaklęcia strzela strumień wody o objętości litra mogący zgasić niewielkie płomienie lub zmoczyć cel.
Poziom: łatwy
Cena: 500 PF
Inkantacja: Shōgeki (dosł. "uderzenie")
Ruch: energiczne przybliżenie otwartej dłoni w kierunku podłoża
Opis: Wysyła w promieniu 20 metrów falę kilku wstrząsów ziemi utrudniając poruszanie się wszystkim celom wokół rzucającego. Jeśli istoty objęte działaniem zaklęcia uzyskają porażkę w rzucie na zwinność, otrzymują karę w postaci -10 do rzutów kostką związanych z wykonywaniem ruchu (zwinność, wszystkie umiejętności powiązane z walką, parkour) na okres 2 postów
Poziom: średni
Cena: 1100 PF
Inkantacja: Ito (dosł. "nitka")
Ruch: złączenie palca wskazującego z kciukiem i krótki ruch nadgarstka w pionie
Opis: Cel objęty działaniem zaklęcia skupia całą swoją uwagę na rzucającym. Jeśli siła woli użytkownika jest większa od siły woli celu, ofiara nie jest w stanie zaatakować przez 2 posty i zachowuje się jak zahipnotyzowana.
Poziom: średni
Cena: 1200 PF
Inkantacja: Kyūsai (dosł. "ulga")
Ruch: skrzyżowanie nadgarstków i zetknięcie ze sobą wierzchu dłoni
Opis: Leczy otwarte rany — lekkie całkowicie, w przypadku ciężkich obrażeń hamuje krwawienie i stabilizuje stan zranionej osoby, wciąż jednak pozostawiając na ciele ślady, które muszą się wygoić.
Poziom: Trudny
Cena: 1500 PF
Warui Shin'ya, Shiba Ookami, Itou Alaesha, Matsumoto Hiroshi and Umemiya Eiji szaleją za tym postem.
Nazwa: Odporność na trucizny
Stopień trudności: trudny
Opis: Czym się strułeś, tym się lecz. Początki bywają bolesne, paskudne i wyniszczające. Wymioty, dolegliwości żołądkowe czy uderzające szybciej serce połączone z drgawkami zamieniają się jedynie w przykre wspomnienia. Postaci nie są straszne skutki uboczne wynikające z zatruć czy negatywnego działania medykamentów - nie odczuwa ich na tyle, na ile odczuje je ktoś bez tej umiejętności. Upicie jej stanowi problem, gdyż alkohol nie uderza aż tak mocno w działanie umysłu, będąc szybciej metabolizowanym przez wątrobę i wyrzucanym z organizmu. Leki musi przyjmować w znacznie większej dawce, aby odczuć ich działanie, w przeciwnym przypadku czuje się tak, jakby ich w ogóle nie brała. Dotyczy to także innych, odurzających i niekoniecznie legalnych substancji.
Pomyślałam nad tym już trochę wcześniej z @Akiyama Ryo (który w sumie jest prekursorem tej propozycji). Wytrzymałość tyczy się kompletnie innych statystyk, dlatego zarzucam taką propką - brakuje czegoś, co nie tyczy się kondycji czy wytrzymałości na skrajne temperatury.
Profit: +10 do odporności na trucizny
Koszt: 400 PF
Przedmiot: antidotum
Opis: Niewielki, podłużny flakonik z metalowym zamknięciem, w którym znajduje się gęsty płyn o gorzkim, bardzo nieprzyjemnym smaku. Naczynie posiada podziałkę na dokładnie pięć porcji. Jego spożycie powoduje zwiększenie odporności na działanie toksyn, częściowo je neutralizując. Przy silniejszych może jednak nie do końca zniwelować wszystkie negatywne skutki.
A za pomysł do przedmiotu dziękuję @Seiwa-Genji Kamiko .
Warui Shin'ya, Nakashima Yosuke, Shiba Ookami, Naiya Kō, Matsumoto Hiroshi and AKIYAMA RYO szaleją za tym postem.