Misje poboczne
To zadania, do których realizacji nie jest konieczny aktywny udział Mistrza Gry. Misje są jedynie przez MG nadzorowane i (czasami!) podsumowywane na końcu wątku. Ich streszczenia mogą pojawić się również w raportach, komunikatach medialnych i plotkach. Całość tworzona jest z perspektywy minimum dwójki graczy, których rolą pozostaje rozegranie podanego scenariusza wedle własnych preferencji i twórczej inicjatywy. Gracze mają zatem dowolność w nadawaniu dodatkowych cech dla NPC, wzbogacaniu otoczenia o własne wymysły itp.
Misje uznane są za gotowe do akceptacji wyłącznie po zgłoszeniu się przez uczestników za sprawą poniższego kodu. Rozliczenia w aktualizacjach ID serwuje Mistrz Gry przypisany do danej misji (nie zaś uczestnicy)! Uczestnik biorący udział w jednej z misji nie może brać udziału w pozostałych - do momentu aż nie zakończy tej aktualnie prowadzonej.
UCZESTNICZĄCY: miejsce na wypisanie wszystkich uczestników misji, najlepiej poprzez otagowanie ich.
MISJA: należy podać nazwę misji.
PRZEBIEG MISJI: streszczenie przebiegu wydarzeń w krótkich punktach (może być od myślników).
Kod uzupełnia wyłącznie jeden z uczestników i należy to zrobić od razu po napisaniu pierwszego posta w domyślnej lokacji. Takie zgłoszenie jest wtedy w trakcie realizacji. W miarę dodawania kolejnych odpisów proponuje się uzupełnianie przebiegu misji na bieżąco, by nie umknęły znaczące elementy rozgrywki. W momencie zamknięcia scenariusza uprasza się o otagowanie nadzorującego Mistrza Gry w temacie z prośbami podając link do edytowanego i w pełni uzupełnionego zgłoszenia. Na tym etapie narzucony motyw musi być już zakończony, ale fabuła może trwać nadal, jeżeli postacie chcą odnieść się do wydarzeń w dalszych kolejkach bez zmieniania lokacji.
Misje uznane są za gotowe do akceptacji wyłącznie po zgłoszeniu się przez uczestników za sprawą poniższego kodu. Rozliczenia w aktualizacjach ID serwuje Mistrz Gry przypisany do danej misji (nie zaś uczestnicy)! Uczestnik biorący udział w jednej z misji nie może brać udziału w pozostałych - do momentu aż nie zakończy tej aktualnie prowadzonej.
- Kod:
[b]UCZESTNICZĄCY:[/B]
[b]MISJA:[/b]
[b]PRZEBIEG MISJI:[/b]
misja w trakcie realizacji / zrealizowana (niepotrzebne usunąć)
UCZESTNICZĄCY: miejsce na wypisanie wszystkich uczestników misji, najlepiej poprzez otagowanie ich.
MISJA: należy podać nazwę misji.
PRZEBIEG MISJI: streszczenie przebiegu wydarzeń w krótkich punktach (może być od myślników).
Kod uzupełnia wyłącznie jeden z uczestników i należy to zrobić od razu po napisaniu pierwszego posta w domyślnej lokacji. Takie zgłoszenie jest wtedy w trakcie realizacji. W miarę dodawania kolejnych odpisów proponuje się uzupełnianie przebiegu misji na bieżąco, by nie umknęły znaczące elementy rozgrywki. W momencie zamknięcia scenariusza uprasza się o otagowanie nadzorującego Mistrza Gry w temacie z prośbami podając link do edytowanego i w pełni uzupełnionego zgłoszenia. Na tym etapie narzucony motyw musi być już zakończony, ale fabuła może trwać nadal, jeżeli postacie chcą odnieść się do wydarzeń w dalszych kolejkach bez zmieniania lokacji.
Zachęcamy do stworzenia własnych misji pobocznych, których treść oraz zadania należy przesłać w temacie z propozycjami bądź na PW na konto @Haraedo. Każda zaakceptowana i umieszczona w spisie opcja to nagroda w postaci 200 PF dla autora. Od razu warto nadmienić, że istnieje możliwość brania udziału w pobocznych zleceniach również wtedy, gdy gracz jest ich twórcą.
Aktualne zadania
Każda z misji posiada indywidualną nazwę oraz nadzorującego Mistrza Gry, w którego geście jest ostateczne sprawdzenie przebiegu i rozliczenie graczy z uczestnictwa. W przypadku podanych podpunktów należy mieć na uwadze, że "dodatkowe" są wyłącznie opcjonalnymi zadaniami i nie muszą zostać zawarte w kontekście wątku, aby został on uznany za zaakceptowany. Wszystkie pozostałe należy jednak wprowadzić.
Wynagrodzenie podane jest dla jednej osoby, co oznacza, że jeżeli w danym zadaniu bierze udział np. dwójka uczestników, a nagroda wynosi 100 PF to i jeden, i drugi gracz otrzymują po 100 Punktów Fabularnych.
Wynagrodzenie podane jest dla jednej osoby, co oznacza, że jeżeli w danym zadaniu bierze udział np. dwójka uczestników, a nagroda wynosi 100 PF to i jeden, i drugi gracz otrzymują po 100 Punktów Fabularnych.
nazwa | MG | ilość uczestników |
侵入 - shin'yū - inwazja | Warui Shin'ya | 2-3 |
Po dystrykcie Kobayashi kręci się czteroosobowy oddział Tsunami, jednak żołnierze zachowują się specyficznie; ich metody "patrolowania" okolicy odbiegają od wyznaczonych standardów, zakrawając wręcz o brutalność. Łapią tych, którzy nawiną się pod rękę, tłuką do nieprzytomności, popychają, roszczą sobie do tego prawo z roli wyższego statusu. Mieszkańcy najbliższych ulic codziennie gorliwie składają dłonie, by wymodlić brak interakcji z wojakami; ci, którzy nie muszą, omijają Kobayashi szerokim łukiem. Większość potencjalnych właścicieli przybytków upiera się jednak przy swoich rozkręcających się, wciąż wątłych biznesach. Tym samym narażają się jednak na stałe docinki, dewastacje, czasami, w ciemnych uliczkach, późnym wieczorem, gdy drzwi lokali zostają zakluczone, ktoś uderzeniem w kark zwala ich z nóg. Z rana ledwo łapią oddech. | ||
[1] wejdźcie w konfrontację z żołnierzami Tsunami | 100 PF | |
[2] opiszcie jak żołnierze źle was traktują (psychicznie/fizycznie) | 100 PF | |
[3] przynajmniej jedno z was ma wiedzę, że czwórka wojaków nie wywodzi się z prawowitej grupy specjalnej (propozycja: przypadkowe podsłuchanie ich rozmowy); motyw może być opisany jako coś dokonanego lub rozegrany w wątku | 100 PF | |
(dodatkowe) [4] przekażcie informacje na temat podszywaczy prawowitemu członkowi Tsunami | drogą fabularną: 100 PF, bądź telefonicznie: 20 PF | |
(dodatkowe) [5] przepędźcie bądź pokonajcie podszywających się pod Tsunami żołnierzy, rozgrywając konfrontację w 3 turach, używając do tego rzutów k100 na dowolne umiejętności | za każdy post z użyciem mechaniki umiejętności: 50 PF | |
DODATKOWE INFORMACJE: - |
nazwa | MG | ilość uczestników |
泣く - naku - płacz | Warui Shin'ya | 2 |
Już od dawna mówi się, że w jednej z bocznych uliczek Nanashi co noc rozlega się głęboki szloch. Nikt jednak wcześniej nie spostrzegł źródła płaczu, a wielu twierdziło, że byli pewni, że na ulicy są absolutnie sami. Zdania podzielone są zwłaszcza w kwestii ogólnego charakteru zdarzenia: niektórzy uważają, że tajemniczą, nieuchwytną kobietę (zgodni są wyłącznie co do płci) przepełnia smutek, inni natomiast: że drwina. Jak jest w rzeczywistości? | ||
[1] posiłkując się plotkami odwiedźcie miejsce, w którym ponoć słychać płacz kobiety; określcie przy tym swoje intencje; skąd dowiedzieliście się o dziwnym incydencie? | 100 PF | |
[2] opiszcie jak w najciemniejszej części uliczki dostrzegacie przygarbioną postać; jej kontury nie są zbyt dostrzegalne, widać jednak potargane pasma długich włosów oraz proste ubrania | 100 PF | |
[3] opiszcie jak postacie przepełnia smutek wykorzystując do tego jedno z najgorszych dla bohaterów wspomnień | 100 PF | |
(dodatkowe) [4] przypomnijcie sobie tragiczną historię, która spotkała rodzinę zamieszkującą domostwo przy którym rozlega się płacz; omówcie ją (np. wymieniając się informacjami) | 150 PF | |
DODATKOWE INFORMACJE: yonaki babā znika zaraz po tym jak postacie wystarczająco się do niej zbliżą. Próba wypędzenia yokai bądź innej, bezpośredniej konfrontacji z nim wymaga już czynnego udziału Mistrza Gry. |
nazwa | MG | ilość uczestników |
サービス - sābisu - usługa | Warui Shin'ya | 2 |
Kocie molo nie bez powodu zyskało swoją słynną nazwę - w jego okolicy wałęsa się mnóstwo bezdomnych znajd. Pomrukujące stworzenia w większości przypadków charakteryzuje potulność; są przyzwyczajone do ludzi, chętne do pieszczot i zabaw. Nie wszyscy ludzie wykazują jednak wystarczającą dozę empatii wobec zwierząt. Bywają wśród nich ci, którym nie w smak towarzystwo bezpańskich kotów. | ||
[1] znaleźliście się niedaleko kociego molo; nieważne czy było to wasze docelowe miejsce, czy jedynie przechodziliście obok - waszą uwagę zwróciły głośne posykiwania i kocie okrzyki; postanowiliście więc interweniować, płosząc intruza, który znęcał się nad jednym ze zwierząt (rozegrajcie incydent w min. 2 kolejkach) | 200 PF | |
[2] obydwoje rzucacie k100 na zoologię; sukces oznacza ufność rannego zwierzęcia, porażka - jego próbę dalszej walki (w przypadku niepowodzenia zwierzę ostatecznie zasłabnie i przestanie atakować) | 100 PF | |
[3] opiszcie co postanawiacie zrobić z rannym zwierzęciem: dostrzegacie sporo krwi, widzieliście też, jak napastnik kopał swój cel; przednia łapa dachowca wydaje się złamana; możecie rzucić k100 na medycynę; sukces uprawnia was do zajęcia się zwierzęciem, porażka to brak waszej interwencji bądź pogorszenie stanu kota podczas próby ratowania go | 100 PF | |
DODATKOWE INFORMACJE: przez cały przebieg kot wykazuje nikłą przytomność. Na samym końcu rozgrywki pojawi się post Mistrza Gry. |
nazwa | MG | ilość uczestników |
木 - ki - drzewo | Ye Lian | 2-3 |
Nie ulega wątpliwości to, iż świat stanowi jeden, wspólny organizm, gdzie każdy może kreować jego przyszłość. Pełna harmonia w przyrodzie trwała do momentu, w którym to człowiek uznał, iż sam wie, co jest dla niej najlepsze. Próba okiełznania żywiołów nie tyczyła się zatem tylko tych podstawowych, a zamiast tego pociągała ze sobą coś znacznie większego. Gatunek ludzki zapragnął władać matką naturą — jej cyklami, jej możliwościami i jej zasobami; pragnął okiełznać ją pod swoje polecenia, nie zwracając uwagi na potencjalne szkody. Liczne zniszczenia we florze, które odbijały się echem wśród fauny, nieustannie narastały. Lasy na terenach Kinigami powodują strach w sercach mieszkańców i zasiewają ziarno niepewności. Przepełniony płaczem dziwny dźwięk jedynie potęguje wpływ kodeksu zakorzenionego głęboko w kręgosłupie moralnym człowieka. Można tylko podejrzewać, co się stało. Krzywda już została wyrządzona — czy uda się ją jeszcze naprawić? | ||
[1] wejdźcie w sam środek lasu, w którym słychać dziwne echo przypominające rozgniewany płacz; ustalcie, skąd dowiedzieliście się o tym zjawisku, czy może jednak natknęliście się na niego przez kompletny przypadek | 50 PF | |
[2] wędrówka po terenach matki natury prowadzi do zauważenia przez was jasnej, małej sylwetki, która składa się ze światła i przypomina w pewnej części humanoidalną; opiszcie swoją reakcję na zobaczenie yōkai | 50 PF | |
[3] zyskajcie zaufanie duszy drzewa, zapewniając, iż nie zamierzacie dokonać żadnej krzywdy na ich pracy polegającej na opiece nad lasami; jeżeli się wam uda, zostajecie zaprowadzeni do skrzywdzonego drzewa, które stanowi miejsce egzystencji kodama | 100 PF | |
[4] drzewo jest uszkodzone i wymaga pomocy; widać na pniu próbę jego usunięcia z niewielką ilością krwi; dowiedzcie się, w jaki sposób można zabezpieczyć rany na drzewie i odnajdźcie pobliską, porzuconą chatkę, w której odkryjecie potrzebne preparaty | 100 PF | |
[5] pomóżcie kodamie, ratując osłabione drzewo przed konsekwencjami przebitej, powoli psującej się kory; nałóżcie maści, zabezpieczcie i po upewnieniu się, iż wszystko jest w porządku, opuście las | 100 PF | |
DODATKOWE INFORMACJE: - |
nazwa | MG | ilość uczestników |
フロー furō - przepływ | Ye Lian | 2 |
Kolejne plotki zaczynają dochodzić w sprawie niepokojących sytuacji i zjawisk. Przy wejściu do zawalonej części metra grupka nastolatków - wedle źródeł w postaci postów w serwisie społecznościowym - natknęła się na nadnaturalne zjawisko. Gdy zdecydowali się nagrać relację, jeden z nich został zaatakowany, na co dowodem mają być ślady po ugryzieniu na łydce. Poruszenie światłem latarki po najróżniejszych zakamarkach nie wykazała jednak obecności żadnego dzikiego psa lub innego zwierzęcia, które mogło się przyczynić do powstania obrażeń. Słyszeli jedynie świst - niespokojny, ciężki, nie do powstrzymania wręcz. Co więcej, wśród odwiedzających pojawia się coraz to więcej plotek o nietypowości tego miejsca. | ||
[1] Udajcie się w nocy do wejścia do zawalonej części metra; o nadnaturalnym zjawisku możecie dowiedzieć się przede wszystkim z mediów społecznościowych | 100 PF | |
[2] Minęło wiele lat od tragedii, co nie zmienia faktu, iż ruiny metra są zaniedbane - musicie się nieco nagimnastykować, aby pozwiedzać to miejsce. Rzucacie k100 (parkour) na powodzenie. W przypadku porażki postać otrzymuje dowolne obrażenia - może to być rozcięcie łydki o wystający drut, nadwyrężenie stawu, przeciążenie kolana, wpadnięcie w szkło po rozbitej butelce itp. | 100 PF | |
(dodatkowe) [3] Przeszukajcie dostępne części podziemnego metra, uważając na niestabilność jego murów. Obejrzyjcie co najmniej jeden dowolny zakątek przed wystąpieniem pierwszych oznak zamieszkiwania yōkai. | 50 PF | |
[4] Zostańcie zaatakowani przez tsukumogami. Możecie przyjąć, iż jest to dowolny przedmiot, który służył przez co najmniej sto lat i nie uległ zniszczeniu w trzęsieniu ziemi - parasolka, notatka, zdjęcie, biżuteria, bransoletka, naszyjnik, kolczyki, album rodzinny, szkatułka przekazywana z pokolenia na pokolenie itp. | 100 PF | |
[5] Pokonajcie lub uspokójcie tsukumogami. Możecie odnieść obrażenia podczas walki, ale nie musicie. Następnie bezpiecznie opuśćcie tereny zawalonego metra. | 100 PF (bez obrażeń) 150 PF (z obrażeniami wymagającymi interwencji medycznej) | |
DODATKOWE INFORMACJE: pod koniec fabuły niech każdy z Was osobna rzuci kostką k100. W przypadku niepowodzenia postać grubi jeden z przedmiotów, który ma przy sobie (niekoniecznie zakupiony fabularnie). |
UCZESTNICZĄCY: Umemiya Eiji, @Jinnai Hisae
MISJA: obakeyashi - nawiedzona chata
PRZEBIEG MISJI: ✘ / ✓
✓ [1] znalezienie dowodów - melodia, za niedługo kolejne
✘ [2] spędzenie nocy w domku - w trakcie
✘ [3] kontakt z wybranym przedmiotem, rozsierdzając byt - za niedługo
✘ [4] konfrontacja z bytem, jedna postać musi odnieść obrażenia wymagające medycznej interwencji
✘ [5] opuszczenie budynku
misja w trakcie realizacji
MISJA: obakeyashi - nawiedzona chata
PRZEBIEG MISJI: ✘ / ✓
✓ [1] znalezienie dowodów - melodia, za niedługo kolejne
✘ [2] spędzenie nocy w domku - w trakcie
✘ [3] kontakt z wybranym przedmiotem, rozsierdzając byt - za niedługo
✘ [4] konfrontacja z bytem, jedna postać musi odnieść obrażenia wymagające medycznej interwencji
✘ [5] opuszczenie budynku
misja w trakcie realizacji
- treść misji:
nazwa MG ilość uczestników お化け屋敷 - obakeyashi - nawiedzona chata Ye Lian 2-3 Dębowy domek od lat jest miejscem omijanym przez ludzi; zakurzone, zniszczone meble walają się w każdym zakątku pokoju. I choć są wyraźnie przeżarte czasem, w jakimś niepokojącym stopniu wydają się nietknięte. W szufladach wciąż upchnięte są pamiątki, których nikt nie postanowił wynieść poza zdezelowane, drewniane mury. Można znaleźć się tu przypadkowo - na przykład szukając schronienia - albo celowo, bo może wreszcie ktoś chciał przekonać się o nadprzyrodzonych legendach tego terenu? [1] znajdźcie dowody na obecność zamieszkującego miejsce bytu - yama uba; możecie posługiwać się wiadomościami znalezionymi w Internecie 100 PF [2] spędźcie w domku noc 200 PF [3] wejdźcie w kontakt z wybranym przez was przedmiotem rozsierdzając byt 100 PF [4] skonfrontujcie się z bytem; podczas akcji przynajmniej jedna z postaci musi ponieść obrażenia wymagające medycznej interwencji 100 PF [5] niezależne od wyniku starcia, bezpiecznie opuście budynek 50 PF DODATKOWE INFORMACJE: -
nozomi
見つかって無くして わからないままで fate somehow brings me hope inside my heart
Warui Shin'ya and Fenrys Umbra szaleją za tym postem.
Umemiya Eiji napisał:UCZESTNICZĄCY: Umemiya Eiji, @Jinnai Hisae
MISJA: obakeyashi - nawiedzona chata
PRZEBIEG MISJI: ✘ / ✓
✓ [1] znalezienie dowodów - melodia, za niedługo kolejne
✘ [2] spędzenie nocy w domku - w trakcie
✘ [3] kontakt z wybranym przedmiotem, rozsierdzając byt - za niedługo
✘ [4] konfrontacja z bytem, jedna postać musi odnieść obrażenia wymagające medycznej interwencji
✘ [5] opuszczenie budynku
misja w trakcie realizacji
- treść misji:
nazwa MG ilość uczestników お化け屋敷 - obakeyashi - nawiedzona chata Ye Lian 2-3 Dębowy domek od lat jest miejscem omijanym przez ludzi; zakurzone, zniszczone meble walają się w każdym zakątku pokoju. I choć są wyraźnie przeżarte czasem, w jakimś niepokojącym stopniu wydają się nietknięte. W szufladach wciąż upchnięte są pamiątki, których nikt nie postanowił wynieść poza zdezelowane, drewniane mury. Można znaleźć się tu przypadkowo - na przykład szukając schronienia - albo celowo, bo może wreszcie ktoś chciał przekonać się o nadprzyrodzonych legendach tego terenu? [1] znajdźcie dowody na obecność zamieszkującego miejsce bytu - yama uba; możecie posługiwać się wiadomościami znalezionymi w Internecie 100 PF [2] spędźcie w domku noc 200 PF [3] wejdźcie w kontakt z wybranym przez was przedmiotem rozsierdzając byt 100 PF [4] skonfrontujcie się z bytem; podczas akcji przynajmniej jedna z postaci musi ponieść obrażenia wymagające medycznej interwencji 100 PF [5] niezależne od wyniku starcia, bezpiecznie opuście budynek 50 PF DODATKOWE INFORMACJE: -
Aktualizacja:
UCZESTNICZĄCY: Umemiya Eiji, @Amaya Chō
MISJA: obakeyashi - nawiedzona chata
PRZEBIEG MISJI: ✘ / ✓
✓ [1] znalezienie dowodów - stukot, tuptanie, melodia, wszystko jest; weszli kompletnie przypadkowo do budynku, szukając schronienia
? [2] spędzenie nocy w domku - tutaj daję pod znakiem zapytania, bo akcja dzieje się w nocy i całej tej pory tam nie spędzili. Chcieli, gdy autobus im uciekł, ale nie z tą babcią, która się wkurzyła. Generalnie nie widziałyśmy sensu przebywania w domku po starciu, kiedy tamtej nie zabiliśmy. Jakby, gdybyśmy oglądały horror, to bohaterowie na pewno by tam zostali, ale oni? Trochę rozsądku jednak mieli.
✓ [3] kontakt z wybranym przedmiotem, rozsierdzając byt - Eiji stłukł jakąś porcelanę przez kompletny przypadek i rozsierdził tym babuszkę
✓ [4] konfrontacja z bytem, jedna postać musi odnieść obrażenia wymagające medycznej interwencji - duch pierwsze zaatakował Eijiego i zostawił mu ranę na głowie, potem tłukł się z Amayą, zostawiając na niej krwawiące rany i inne cholerstwa. Poza tym chłopak, poprzez skok przez okno, wbił sobie szkło w nogę.
Wszystko jest zaleczone nieskończoną ilością rzutów na medycynę.
✓ [5] opuszczenie budynku - oboje wydostali się przez okno, taksówka wezwana, powinni to zrobić już na samym początku ucieknięcia im ostatniego busika.
misja zakończona
[1] punkt zaliczony - 100 PF
[2] punkt niezaliczony - 0 PF
[3] punkt zaliczony - 100 PF
[4] punkt zaliczony - 100 PF
[5] punkt zaliczony - 50 PF
nozomi
見つかって無くして わからないままで fate somehow brings me hope inside my heart
Seijun Nen ubóstwia ten post.
maj 2038 roku