Kōshu-dai to popularna rozrywka wśród najmłodszych, często organizowana w szkołach Fukkatsu w ramach zabaw edukacyjnych. Przypomina grę w wisielca o nieco bardziej kształcącym wydźwięku. Zadaniem uczestników jest nie tylko odgadnięcie hasła samego w sobie, ale również zdobycie cennych informacji na jego temat!
Rozpoczynamy dziś krótki mini-event pozafabularny związany właśnie z Kōshu-dai! Zadaniem uczestników jest odgadnięcie sześciu haseł, odkrywając termin związany z dołączonym opisem.
ZASADY
1 | Event potrwa od 13 maja do końca miesiąca, tj. do 31 maja, do godziny 23:59.
2 | W rozgrywce można wziąć udział każdym kontem z zaakceptowaną Kartą Postaci.
3 | Zadaniem uczestników jest odgadnięcie hasła poprzez podawanie po jednej literze do danego wyrazu.
4 | Za każdy napisany 1 post można wytypować 1 literę. Liczą się tutaj odpisy na fabule głównej, w retrospekcjach, snach oraz z kont X i Mistrza Gry. W przypadku tych ostatnich gracz sam ustala którą postacią typuje literę.
5 | Poprawnie odgadnięta litera daje +50 PF, błędna +10 PF.
6 | Dziesięciokrotne, błędne wytypowanie litery w danym haśle (przez sumę uczestników, a nie pojedynczą jednostkę!) oznacza jego skuchę (dokończenie wisielca) bez możliwości dalszego zgadywania. Termin zostanie jednak odkryty dla samej wiedzy!
7 | Jeżeli graczom uda się odgadnąć wszystkie hasła, zostanie udostępniona dodatkowa nagroda dla każdego z uczestników!
1 | Event potrwa od 13 maja do końca miesiąca, tj. do 31 maja, do godziny 23:59.
2 | W rozgrywce można wziąć udział każdym kontem z zaakceptowaną Kartą Postaci.
3 | Zadaniem uczestników jest odgadnięcie hasła poprzez podawanie po jednej literze do danego wyrazu.
4 | Za każdy napisany 1 post można wytypować 1 literę. Liczą się tutaj odpisy na fabule głównej, w retrospekcjach, snach oraz z kont X i Mistrza Gry. W przypadku tych ostatnich gracz sam ustala którą postacią typuje literę.
5 | Poprawnie odgadnięta litera daje +50 PF, błędna +10 PF.
6 | Dziesięciokrotne, błędne wytypowanie litery w danym haśle (przez sumę uczestników, a nie pojedynczą jednostkę!) oznacza jego skuchę (dokończenie wisielca) bez możliwości dalszego zgadywania. Termin zostanie jednak odkryty dla samej wiedzy!
7 | Jeżeli graczom uda się odgadnąć wszystkie hasła, zostanie udostępniona dodatkowa nagroda dla każdego z uczestników!
UWAGA! Każda z administratorek wymyśliła po dwa hasła bez dzielenia się rozwiązaniami pomiędzy sobą. Ma to na celu możliwość zagwarantowania nam wzięcia udziału w zabawie pod warunkiem odgadywania nieswoich propozycji. Pierwsza dwie opcje są autorstwa Enmy, punkty 3 oraz 4 to warianty Ye Lian, ostatnia para została stworzona przez Warui. Oznacza to, że Enma może zgadywać wyłącznie hasła 3-6, Ye Lian 1-2 oraz 5-6, Warui z kolei 1-4. edit: wyraz 7 sprawdzany jest przez Ye Lian, 8 przez Warui, 9 przez Enmę.
wyraz 1
Yokai o wyglądzie starca, który czasem wkrada się do domostw i wypija herbatę mieszkańców.
N U R A R I H Y O N
SKUCHY:
wyraz 2
Określa się ich czasami "pracownikami boga". Jest to ważna część religii Shinto.
K A N N U S H I
SKUCHY:
1
wyraz 3
Dar grobowy (figurka) mogący odgrywać rolę karty przetargowej w zaświatach.
H A N I W A
SKUCHY:
wyraz 4
Święto w Japonii odbywające się 13 lipca lub 13 sierpnia i trwające trzy dni. Wierzy się, że jest to okres powrotu na ziemię wszelkich dusz przodków, duchów ofiar nagłej śmierci oraz wygłodniałych zjaw.
U R A B O N - E
SKUCHY: -
wyraz 5
Yokai będące jednocześnie zwierzęciem istniejącym naprawdę. Istnieje legenda, w której stworzenie to leżało zawinięte siedem razy wokół góry, będąc praktycznie niemożliwym do pokonania.
M U K A D E
SKUCHY: S, O
wyraz 6
Czasami przedstawia się je jako wierzchowce, na których jeżdżą bóstwa podczas schodzenia na świat w wigilię nowego roku bądź w Setsubun, pojawiają się zatem w momentach przejścia - w tym przypadku w liminalnym okresie pomiędzy końcem starego a początkiem nowego roku. Nie posiadają głów.
K U B I - K I R E - U M A
SKUCHY: S, H, Y ( ), T, D, O, N
wyraz 7
Yōkai, które nie były nimi od początku - stały się demonami za sprawą klątwy. Mogą je zdradzić między innymi ślady na szyi.
R O K U R O K U B I
SKUCHY: -
wyraz 8
Psie yokai grasujące w śmieciach. Jeżeli ktoś do nich podejdzie, odwracają się ukazując ludzką twarz i mówią: "zostaw mnie w spokoju!"
J I N M E N K E N
SKUCHY:
wyraz 9
Miejsce, gdzie zawsze znajdzie się pomoc.
K E I ? A ? ? U ? ? ?
SKUCHY:
Typowanie liter odbywa się za pomocą poniższego kodu.
Należy pamiętać, że w rubryce "post" trzeba wstawić bezpośredni link do odpisu
Życzymy Wam dobrej rozgrywki!
- Kod:
[b]POST:[/b]
[b]WYRAZ:[/B]
[B]LITERA:[/b]
Należy pamiętać, że w rubryce "post" trzeba wstawić bezpośredni link do odpisu
Warui Shin'ya, Seiwa-Genji Enma, Ejiri Carei, Itou Alaesha, Hasegawa Izaya and Toda Kohaku szaleją za tym postem.
Seiwa-Genji Enma and Ye Lian szaleją za tym postem.
Seiwa-Genji Enma and Ye Lian szaleją za tym postem.
Seiwa-Genji Enma and Ye Lian szaleją za tym postem.
Itou Alaesha gardzi postem aż przykro.
POST: KLIK
WYRAZ: 1
LITERA: Y
Hej! Wkradło się drobne nieporozumienie. Zabawa wystartowała dopiero dziś, jedynie temat został założony wczoraj. Odpisy liczą się więc od 13 maja! W pierwszym poście dodaliśmy naprostowanie, wyraz z kolei został zmieniony.
WYRAZ: 1
LITERA: Y
Hej! Wkradło się drobne nieporozumienie. Zabawa wystartowała dopiero dziś, jedynie temat został założony wczoraj. Odpisy liczą się więc od 13 maja! W pierwszym poście dodaliśmy naprostowanie, wyraz z kolei został zmieniony.
Seiwa-Genji Enma and Ye Lian szaleją za tym postem.
Itou Alaesha gardzi postem aż przykro.
Seiwa-Genji Enma ubóstwia ten post.
Seiwa-Genji Enma ubóstwia ten post.
POST: klik
WYRAZ: 1
LITERA: U
Do sprawdzającego: Chyba się nie liczy nasz event w alternatywie? Jeśli nie, to użyjmy linku stąd do mojej jednej trafiejki wyżej, a ten post wywalmy do kosza.
Trafione!
WYRAZ: 1
LITERA: U
Do sprawdzającego: Chyba się nie liczy nasz event w alternatywie? Jeśli nie, to użyjmy linku stąd do mojej jednej trafiejki wyżej, a ten post wywalmy do kosza.
Warui Shin'ya ubóstwia ten post.
maj 2038 roku