First topic message reminder :
Jeżeli masz pomysł na nową lokację, wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz i poczekasz na jego akceptację. Tematy zakładane są z głównego konta, Haraedo, przez jednego z administratorów.
Jest to także miejsce do zgłoszenia prośby o stworzenie subforum na miejsce zamieszkania postaci.
Nowa lokacja
Jeżeli masz pomysł na nową lokację, wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz i poczekasz na jego akceptację. Tematy zakładane są z głównego konta, Haraedo, przez jednego z administratorów.
- Kod:
[b]Dział:[/b] do wyboru: Fukkatsu, Kakure.
[b]*Subforum:[/b] jeżeli chodzi o konkretne subforum - określ je.
[b]Nazwa tematu:[/b] należy pamiętać, że fabuła dzieje się na terenach Japonii. Nazwy oraz imiona NPC powinny być więc klimatyczne.
[b]Art:[/b] dobrej jakości art. Szerokość minimalna wynosi 900 pikseli.
[b]Opis:[/b] jak najbardziej wyczerpujący opis lokacji. Staraj się wymyślić różne "smaczki", które nadadzą miejscu indywidualności. Legendy, plotki, charakterystyczne punkty, opcjonalnie NPC. Tekst powinien być napisany neutralnie, a w treści nie może być zdań zwracających się bezpośrednio do czytelnika (np. "Jeżeli znałbyś to miasto od dziecka, wiedziałbyś jak znaleźć to miejsce". Zamiast tego można dać: "Ci, którzy znają miasto od dziecka, wiedzą, jak znaleźć to miejsce").
[b]* Rzut:[/b] punkt niewymagany. Jeżeli zakładasz, że na danym terenie jest możliwość uzyskania jakiejś rzeczy, np. składniku, opisz również wyniki rzutów, gdzie 1 – sukces, 2-5 – porażka, 6 – skrajna porażka (interwencja MG).
Jest to także miejsce do zgłoszenia prośby o stworzenie subforum na miejsce zamieszkania postaci.
- Kod:
[b]Dzielnica:[/b] do wyboru: centrum, Karafuruna Chiku, Asakura, Nanashi.
[b]Adres:[/b] adres to ulica, numer budynku oraz - opcjonalnie - numer mieszkania.
[b]Opis:[/b] opisz w dwóch zdaniach ogólną charakterystykę budynku. W centrum i Karafurunie Chiku warto zaznaczyć ilupiętrowy jest budynek oraz ile mieszkań posiada ogółem.
[b]Mieszkańcy:[/b] wypisz postacie, które zamieszkują dany punkt. Nie zaliczają się tu NPC.
Dzielnica: Karafuruna Chiku
Adres: Namamugi 3
Opis: Dziesięciopiętrowy budynek, znajdujący się na granicy Karafuruny a centrum miasta, będący architektoniczną wizytówką bezsennej dzielnicy. Konstrukcja, która dawniej z dumą zapraszała w gardło neonowych ulic, z czasem została obudowana ścianami szklanych wieżowców z jednej strony i szarym blokowiskiem z drugiej, trwając teraz między dwoma światami jak niepasujący do żadnego z nich czerwony, ceglany kieł. Każde z dziewięciu pięter posiada po dwa mieszkania, gdzie ostatnie, dziesiąte, zajęte jest przez wysoki, przeszklony pod sam sufit loft.
Mieszkańcy: Mae Haneul
Adres: Namamugi 3
Opis: Dziesięciopiętrowy budynek, znajdujący się na granicy Karafuruny a centrum miasta, będący architektoniczną wizytówką bezsennej dzielnicy. Konstrukcja, która dawniej z dumą zapraszała w gardło neonowych ulic, z czasem została obudowana ścianami szklanych wieżowców z jednej strony i szarym blokowiskiem z drugiej, trwając teraz między dwoma światami jak niepasujący do żadnego z nich czerwony, ceglany kieł. Każde z dziewięciu pięter posiada po dwa mieszkania, gdzie ostatnie, dziesiąte, zajęte jest przez wysoki, przeszklony pod sam sufit loft.
Mieszkańcy: Mae Haneul
Link do działu – Hattori.
Dzielnica: Nanashi
Adres: Shizukana 10
Opis: Piętnastopiętrowy blok z wielkiej płyty na obrzeżach Nanashi. Oczywiście winda nie działa. Każde mieszkanie powyżej 36 metrów kwadratowych zostało przerobione na co najmniej trzy mikro apartamenty. Jest klaustrofobicznie, głośno. Budynek z zewnątrz otoczony jest siecią rusztowań, drabin i innych prowizorycznych konstrukcji mających ułatwić przemieszczanie się miedzy piętrami. Od dziesiątego piętra okna okute są kratami ze względów bezpieczeństwa.
Mieszkańcy: Asami Kai
Adres: Shizukana 10
Opis: Piętnastopiętrowy blok z wielkiej płyty na obrzeżach Nanashi. Oczywiście winda nie działa. Każde mieszkanie powyżej 36 metrów kwadratowych zostało przerobione na co najmniej trzy mikro apartamenty. Jest klaustrofobicznie, głośno. Budynek z zewnątrz otoczony jest siecią rusztowań, drabin i innych prowizorycznych konstrukcji mających ułatwić przemieszczanie się miedzy piętrami. Od dziesiątego piętra okna okute są kratami ze względów bezpieczeństwa.
Mieszkańcy: Asami Kai
Link do działu – Hattori.
Warui Shin'ya and Hasegawa Jirō szaleją za tym postem.
Dzielnica: Karafuruna Chiku
Adres: Honmachi 13
Opis: Prawie do połowy pokryty przez przeróżne reklamy i neony pięciopiętrowy blok, znajdujący się dokładnie w pół drogi do centrum dzielnicy i granicy z Nanashi. W pobliżu znajdują się jeszcze dwa jego bliźniaki, ale bynajmniej nie sprawia to, że osiedle jest ciche - na ulicy, przy której stoi budynek, można znaleźć kilka barów, restauracji typu fast-food, 2 kluby nocne oraz kasyno, co sprawia, że żadna noc nie jest tutaj spokojna. Na każdym piętrze znajdują się 4 nieduże, ale niskoczynszowe mieszkania.
Mieszkańcy: Hyeon Yuushin, Hyeon Reimi
Dział: do wyboru: Fukkatsu
*Subforum: Honmachi 13
Nazwa tematu: Mieszkanie nr 16
Art: tutaj
Opis: Ciasne, składające się z 3 pokojów mieszkanie: jeden (ten nieco większy) zajmuje Yuushin, jeden Reimi, a ostatni to salon połączony z kuchnią. Jasne ściany zdecydowanie pamiętają lepsze czasy, wnętrze wręcz prosi się o remont albo przynajmniej odświeżenie, ale na to wiecznie brakuje pieniędzy - inne potrzeby zwyczajnie mają pierwszeństwo. W środku panuje względny porządek, rodzeństwo dba, żeby się nie pogrążyć się w syfie, ale z regularnością bywa różnie.
Adres: Honmachi 13
Opis: Prawie do połowy pokryty przez przeróżne reklamy i neony pięciopiętrowy blok, znajdujący się dokładnie w pół drogi do centrum dzielnicy i granicy z Nanashi. W pobliżu znajdują się jeszcze dwa jego bliźniaki, ale bynajmniej nie sprawia to, że osiedle jest ciche - na ulicy, przy której stoi budynek, można znaleźć kilka barów, restauracji typu fast-food, 2 kluby nocne oraz kasyno, co sprawia, że żadna noc nie jest tutaj spokojna. Na każdym piętrze znajdują się 4 nieduże, ale niskoczynszowe mieszkania.
Mieszkańcy: Hyeon Yuushin, Hyeon Reimi
Dział: do wyboru: Fukkatsu
*Subforum: Honmachi 13
Nazwa tematu: Mieszkanie nr 16
Art: tutaj
Opis: Ciasne, składające się z 3 pokojów mieszkanie: jeden (ten nieco większy) zajmuje Yuushin, jeden Reimi, a ostatni to salon połączony z kuchnią. Jasne ściany zdecydowanie pamiętają lepsze czasy, wnętrze wręcz prosi się o remont albo przynajmniej odświeżenie, ale na to wiecznie brakuje pieniędzy - inne potrzeby zwyczajnie mają pierwszeństwo. W środku panuje względny porządek, rodzeństwo dba, żeby się nie pogrążyć się w syfie, ale z regularnością bywa różnie.
Link – Hattori.
Dział: Fukkatsu
*Subforum: Asakura
Nazwa tematu: Teatr lalek Masubizy
Art: https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/057/864/745/large/benoit-perrigot-perrigot-benoit-3d1b-ifa-2021-plan01-surexposition05.jpg?1672853128
Opis: Niewielki, dwupiętrowy drewniany budynek postawiony przez rodzinę Masubiza w prawdopodobnie drugiej połowie okresu Edo. Wąski szkielet nadgryziony zębem czasu, wciśnięty jest w jedną z najstarszych uliczek Asakury, nieodwiedzanej przez turystów, a i zapomnianej przez mieszkańców Fukkatsu — nawet tych, którzy pielęgnują historię miasta, w szczególności jego tradycyjną duszę. Miejsce owiane jest aurą tajemniczości i niewiele osób opowiada o nim ze szczególną chęcią, chociaż dawniej, w zamierzchłych już czasach, teatr przyciągał tłumy widzów, w szczególności dzieci złaknionych widoku misternie wykonanych lalek Masubizy. W ścianach wypełnionych zapachem wilgoci i skrzypieniem desek unosi się już teraz jedynie ogrom ludzkiego cierpienia spowodowanego prostą, niepohamowaną pazernością, wypierając dawne salwy śmiechu i dziecięcą radość. Ostatni Masubiza zaginął w niewyjaśnionych okolicznościach, krótko po tym, jak stał się obrzydliwie bogaty. Nikt nie rozumiał, skąd tak nagle pojawił się u niego gigantyczny majątek, który równie szybko roztrwonił — sąsiedzi zaczęli plotkować i szeptać między sobą, że mężczyzna prawdopodobnie zawiązał pakt z jakimś podstępnym yokai, które w zamian za jego usługi, spełni każde życzenie starego Masubizy. Lalkarz nikomu nie zdradził swojej tajemnicy, zabierając ją ze sobą do grobu. Teatr przechodził z rąk do rąk, a każdy z właścicieli, tak jak i Masubiza, najpierw pławił się w bogactwie, aby koniec końców wyparować, zniknąć bez śladu zostawiając za sobą cały dobytek oraz Hinnagami, które podobno po dziś dzień leży ukryte pod zwałami ubrań i rekwizytów, na drugim piętrze w niewielkim pomieszczeniu przeznaczonym dla pracowników teatru. Od ponad 60 lat budynek stoi opustoszały, zagracony starymi kukiełkami, drewnianymi lalkami, maskami, pięknymi tradycyjnymi parasolkami i instrumentami muzycznymi, które spozierają tęsknie z każdego kąta, wyglądają z niewielkiej sceny, walając się po drewnianych, wyszczerbionych schodach, pamiętając wspaniałe czasy sprzed upadku i zatarcia się godności Masubizy.
* Rzut: 1 - postać wiedziona piękną, pradawną melodią, odnajduje ukryte w rozpadającej się szafie stare samogrające koto oraz garść równie starych, wręcz antycznych monet. Stęsknione za towarzystwem yokai pragnie godnie ugościć wędrowca, ofiarowując mu nie tylko drobny podarek, ale również wewnętrzne poczucie spokoju dzięki kojącym brzmieniom magicznej kompozycji; 50 PF
2 - 5 - postać słyszy pobrzękiwania instrumentów, które docierają do niej z każdego możliwego kąta budynku. Dźwięki ucinają się jednak, kiedy tylko intruz poruszy się, albo rozbrzmiewają znienacka strasząc go.
6 - postać w oczach yokai zamieszkujących teatr (Biwa bokuboku i Koto furunushi) jest skrajnie nieproszonym gościem, który mąci ich spokój. Chcąc zabawić się kosztem postaci, yokai wygrywają mamiącą melodię aby wprowadzić intruza w trans i pozbyć się go z budynku; interwencja MG.
(Miejsce potrzebne pod akcję mg, więc będę bardzo wdzięczna, wręcz dozgonnie, jeżeli pojawi się w miarę szybko )
*Subforum: Asakura
Nazwa tematu: Teatr lalek Masubizy
Art: https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/057/864/745/large/benoit-perrigot-perrigot-benoit-3d1b-ifa-2021-plan01-surexposition05.jpg?1672853128
Opis: Niewielki, dwupiętrowy drewniany budynek postawiony przez rodzinę Masubiza w prawdopodobnie drugiej połowie okresu Edo. Wąski szkielet nadgryziony zębem czasu, wciśnięty jest w jedną z najstarszych uliczek Asakury, nieodwiedzanej przez turystów, a i zapomnianej przez mieszkańców Fukkatsu — nawet tych, którzy pielęgnują historię miasta, w szczególności jego tradycyjną duszę. Miejsce owiane jest aurą tajemniczości i niewiele osób opowiada o nim ze szczególną chęcią, chociaż dawniej, w zamierzchłych już czasach, teatr przyciągał tłumy widzów, w szczególności dzieci złaknionych widoku misternie wykonanych lalek Masubizy. W ścianach wypełnionych zapachem wilgoci i skrzypieniem desek unosi się już teraz jedynie ogrom ludzkiego cierpienia spowodowanego prostą, niepohamowaną pazernością, wypierając dawne salwy śmiechu i dziecięcą radość. Ostatni Masubiza zaginął w niewyjaśnionych okolicznościach, krótko po tym, jak stał się obrzydliwie bogaty. Nikt nie rozumiał, skąd tak nagle pojawił się u niego gigantyczny majątek, który równie szybko roztrwonił — sąsiedzi zaczęli plotkować i szeptać między sobą, że mężczyzna prawdopodobnie zawiązał pakt z jakimś podstępnym yokai, które w zamian za jego usługi, spełni każde życzenie starego Masubizy. Lalkarz nikomu nie zdradził swojej tajemnicy, zabierając ją ze sobą do grobu. Teatr przechodził z rąk do rąk, a każdy z właścicieli, tak jak i Masubiza, najpierw pławił się w bogactwie, aby koniec końców wyparować, zniknąć bez śladu zostawiając za sobą cały dobytek oraz Hinnagami, które podobno po dziś dzień leży ukryte pod zwałami ubrań i rekwizytów, na drugim piętrze w niewielkim pomieszczeniu przeznaczonym dla pracowników teatru. Od ponad 60 lat budynek stoi opustoszały, zagracony starymi kukiełkami, drewnianymi lalkami, maskami, pięknymi tradycyjnymi parasolkami i instrumentami muzycznymi, które spozierają tęsknie z każdego kąta, wyglądają z niewielkiej sceny, walając się po drewnianych, wyszczerbionych schodach, pamiętając wspaniałe czasy sprzed upadku i zatarcia się godności Masubizy.
* Rzut: 1 - postać wiedziona piękną, pradawną melodią, odnajduje ukryte w rozpadającej się szafie stare samogrające koto oraz garść równie starych, wręcz antycznych monet. Stęsknione za towarzystwem yokai pragnie godnie ugościć wędrowca, ofiarowując mu nie tylko drobny podarek, ale również wewnętrzne poczucie spokoju dzięki kojącym brzmieniom magicznej kompozycji; 50 PF
2 - 5 - postać słyszy pobrzękiwania instrumentów, które docierają do niej z każdego możliwego kąta budynku. Dźwięki ucinają się jednak, kiedy tylko intruz poruszy się, albo rozbrzmiewają znienacka strasząc go.
6 - postać w oczach yokai zamieszkujących teatr (Biwa bokuboku i Koto furunushi) jest skrajnie nieproszonym gościem, który mąci ich spokój. Chcąc zabawić się kosztem postaci, yokai wygrywają mamiącą melodię aby wprowadzić intruza w trans i pozbyć się go z budynku; interwencja MG.
(Miejsce potrzebne pod akcję mg, więc będę bardzo wdzięczna, wręcz dozgonnie, jeżeli pojawi się w miarę szybko )
Link – Hattori.
Dział: Fukkatsu
Subforum: Nanashi -> Kraniec Nanashi
Nazwa tematu: Ślepa uliczka
Art: pyk
Opis: Lata świetności tej uliczki już dawno minęły – jej użyteczność zanikła wraz z zamknięciem otaczających ją sklepów. Kiedyś służyła jako miejsce postoju samochodów dostawczych, przywożących świeże pieczywo, warzywa i pozostałe artykuły spożywcze. Niełatwo się do niej dostać, bo po drodze trzeba pokonać sieć krętych, ciasnych uliczek – tylko wprawny kierowca potrafiłby przedrzeć się przez wszystkie wystające śmietniki, nagłe, ostre zakręty i inne przeszkody bez zarysowania auta. Większość mieszkańców dzielnicy prawdopodobnie zapomniało o istnieniu tej uliczki, zupełnie jakby została wymazana z mapy miasta wraz z bankructwem pobliskich biznesów.
Na pierwszy rzut oka wydaje się opustoszała – z przewróconych blaszaków wydobywa się smród gnijących śmieci, które upodobały sobie dzikie gryzonie, a wszelkie źródła światła, które mogłyby próbować zwalczyć ciemności utraciły swoją moc już dawno. Lampy i pozostałości po neonowym oświetleniu zostały brutalnie pozbawione żarówek, a ściany niemal w całości zostały pokryte graffiti.
Subforum: Nanashi -> Kraniec Nanashi
Nazwa tematu: Ślepa uliczka
Art: pyk
Opis: Lata świetności tej uliczki już dawno minęły – jej użyteczność zanikła wraz z zamknięciem otaczających ją sklepów. Kiedyś służyła jako miejsce postoju samochodów dostawczych, przywożących świeże pieczywo, warzywa i pozostałe artykuły spożywcze. Niełatwo się do niej dostać, bo po drodze trzeba pokonać sieć krętych, ciasnych uliczek – tylko wprawny kierowca potrafiłby przedrzeć się przez wszystkie wystające śmietniki, nagłe, ostre zakręty i inne przeszkody bez zarysowania auta. Większość mieszkańców dzielnicy prawdopodobnie zapomniało o istnieniu tej uliczki, zupełnie jakby została wymazana z mapy miasta wraz z bankructwem pobliskich biznesów.
Na pierwszy rzut oka wydaje się opustoszała – z przewróconych blaszaków wydobywa się smród gnijących śmieci, które upodobały sobie dzikie gryzonie, a wszelkie źródła światła, które mogłyby próbować zwalczyć ciemności utraciły swoją moc już dawno. Lampy i pozostałości po neonowym oświetleniu zostały brutalnie pozbawione żarówek, a ściany niemal w całości zostały pokryte graffiti.
Link – Hattori.
Hasegawa Jirō ubóstwia ten post.
Dział: Fukkatsu
*Subforum: Centrum
Nazwa tematu: Bar "Lavender Lounge"
Art: *klik*
Opis: Nazwa oczywiście nie wzięła się z nikąd. To właśnie Neony w tym kolorze zalewają gości baru, kiedy Ci zejdą do Baru po schodach w obsydianowym kolorze. Chociaż innych kolorów również nie brakuje w okolicach lady, która poza sceną najbardziej rzuca się w oczy. Zarówno goście jak i obsługa baru, to w zdecydowanej większości mężczyźni, z czego Ci drudzy są z lekka skąpo ubrani. Znaleźć tu można wszystko czego potrzeba do dobrej zabawy. Na parkiecie zawsze ktoś tańczy, a w tle gra energiczna muzyka.
Nie da się też przeoczyć gdzieniegdzie rozstawionych donic z kwiatami lawendy. Bar zazwyczaj czynny jest całą dobę, jednak najbardziej zaludniony jest w srodku nocy.
*Subforum: Centrum
Nazwa tematu: Bar "Lavender Lounge"
Art: *klik*
Opis: Nazwa oczywiście nie wzięła się z nikąd. To właśnie Neony w tym kolorze zalewają gości baru, kiedy Ci zejdą do Baru po schodach w obsydianowym kolorze. Chociaż innych kolorów również nie brakuje w okolicach lady, która poza sceną najbardziej rzuca się w oczy. Zarówno goście jak i obsługa baru, to w zdecydowanej większości mężczyźni, z czego Ci drudzy są z lekka skąpo ubrani. Znaleźć tu można wszystko czego potrzeba do dobrej zabawy. Na parkiecie zawsze ktoś tańczy, a w tle gra energiczna muzyka.
Nie da się też przeoczyć gdzieniegdzie rozstawionych donic z kwiatami lawendy. Bar zazwyczaj czynny jest całą dobę, jednak najbardziej zaludniony jest w srodku nocy.
Link – Hattori.
Dział: do wyboru: Fukkatsu
*Subforum: Haiiro Chiku (na przykład)
Nazwa tematu: Brzeg rzeki
Art: https://i.imgur.com/qo42h4T.jpg
Opis: Kanał rzeki biegnący po obrzeżach dzielnicy. Zimna woda rzeki wydaje się na pierwszy rzut oka spokojna, jednak gdzieniegdzie można się spotkać z mocniejszymi prądami i głębokim dnem. Po obu stronach rzeki znajduje się równy chodnik pokryty betonowymi płytami tworzący deptak, przeznaczony do spacerów i dla rowerzystów. Co jakiś czas koryto rzeki przecinają proste mosty bez zbędnych ozdób przeznaczone dla samochodów i pieszych. Miejsce często odwiedzane za dnia, nocą pozostaje jednak opustoszałe. Latarnie wzdłuż chodnika zostały postawione w zbyt dalekich odległościach od siebie sprawiając, że brzeg rzeki uchodzi raczej za niebezpieczny po zachodzie słońca. Podobno kręci się tutaj też nieciekawe towarzystwo. Kilku świadków skarżyło się na odgłosy strzałów w okolicy.
*Subforum: Haiiro Chiku (na przykład)
Nazwa tematu: Brzeg rzeki
Art: https://i.imgur.com/qo42h4T.jpg
Opis: Kanał rzeki biegnący po obrzeżach dzielnicy. Zimna woda rzeki wydaje się na pierwszy rzut oka spokojna, jednak gdzieniegdzie można się spotkać z mocniejszymi prądami i głębokim dnem. Po obu stronach rzeki znajduje się równy chodnik pokryty betonowymi płytami tworzący deptak, przeznaczony do spacerów i dla rowerzystów. Co jakiś czas koryto rzeki przecinają proste mosty bez zbędnych ozdób przeznaczone dla samochodów i pieszych. Miejsce często odwiedzane za dnia, nocą pozostaje jednak opustoszałe. Latarnie wzdłuż chodnika zostały postawione w zbyt dalekich odległościach od siebie sprawiając, że brzeg rzeki uchodzi raczej za niebezpieczny po zachodzie słońca. Podobno kręci się tutaj też nieciekawe towarzystwo. Kilku świadków skarżyło się na odgłosy strzałów w okolicy.
Link – Hattori.
Satō Kisara ubóstwia ten post.
Let's go. *zaciera łapki*
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: Gabinet lekarski/Gabinet poradni specjalistycznych.
Art:klik. Nowe: 1/2/3/4!!
Opis: Katar? Kaszel? Do tego miejsca właśnie udają się osoby, które już sprawdziły każdy swój symptom w wyszukiwarce internetowej, zastosowały się szczegółowo do przekazywanych od pokoleń domowych sposobów radzenia sobie z nawracającymi mdłościami, lecz nadal, z jakiegoś powodu, męczy ich choroba. Na szczęście lekarze pierwszego kontaktu szpitala Fukkatsu wyróżniają się niebywałą cierpliwością, nawet jeżeli ich pacjent odciągał umówienie wizyty już drugi tydzień z rzędu — cóż, a przynajmniej doskonale tę cierpliwość udają, kto wie?
Każdy gabinet, jak i cały szpital, jest urządzony bardzo nowocześnie, z dbałością o szczegóły, jak i o komfort pacjentów. W środku na chorego czekają wygodne fotele, a całe pomieszczenie jest jasne i przestronne. Poszczególne gabinety nie różnią się wiele od siebie pod względem wystroju, a głównie lekarza, który w nim rezyduje. W szpitalu funkcjonuje bowiem kilkanaście poradni — podstawowej opieki zdrowotnej, jak również specjalistycznej pomocy, jak np. poradnia endokrynologiczna, kardiologiczna, okulistyczna itd. Renomowany szpital Fukkatsu ma je wszystkie.
Pomyślałam, że bez sensu, żeby zakładać wiele różnych gabinetów. Taki temat mógłby posłużyć za uniwersalne miejsce do pisania, które można dopasować akurat do potrzeb swojej fabuły. Gdy potrzeba akurat gabinetu okulisty - na początku fabuły pierwsza osoba mogłaby zaznaczyć, że właśnie w takim się znajdują. Jest to również możliwość dla userów, których postać jest lekarzem, by tu właśnie użyć swojej profesji.
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: Recepcja i poczekalnia.
Art:klik. Nowe: 1/2/3/4.
Opis: Chociaż dzięki całkiem niezłej organizacji w szpitalu Fukkatsu nie ma olbrzymich kolejek ani do rejestracji, ani do gabinetu, zawsze trafi się ta jedna osoba, która przyjdzie godzinę wcześniej od jej ustalonej wizyty. Z recepcją każdy pacjent ma styczność chociaż raz — czy to przez telefon, czy osobiście, nie może zatem jej zabraknąć. Obsługą pacjentów, przyszłych i obecnych, zajmuje się kilkoro doświadczonych recepcjonistów i recepcjonistek, a w tym cieszący się bezkonkurencyjną popularnością Hayashi Himaru, który swoją pracą wyróżnia się na kle współpracowników niezwykłą uczynnością i nieprzeciętną umiejętnością uspokojenia nawet najbardziej rozeźlonego pacjenta.
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: Ogród szpitalny.
Art:no łatwo nie było klik/klik/klik || nowe: 1/2/3.
Opis: Przestronne miejsce na tyłach obiektu szpitalnego, które łączy w sobie bujną roślinność wraz z surowością geometrycznych ławek i przeróżnych ozdobnych instalacji. Idealne, by przebywający w placówce pacjent mógł zaczerpnąć od czasu do czasu trochę świeżego powietrza czy też wybrać się razem z odwiedzającą go osobą na spacer urokliwymi, zadbanymi ścieżkami. Ogród chroniony jest na tyle, by nikt niechciany z zewnątrz nie wtargnął na jego obszar, ale także wystarczająco dyskretnie, żeby istniała możliwość zagarnięcia dla siebie choć trochę swobody, odpocząć od sterylnych ścian samego szpitala. W kilku miejscach znajdują się specjalnie wydzielone obszary, na terenie których można zapalić papierosa (i to bez żadnych konsekwencji! No chyba że akurat tego zabronił lekarz...).
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: w oddzielnym subforum o nazwie ODDZIAŁY -> Sala operacyjna.
Art: klik/klik.
Opis: Stół i jasne, oślepiające wręcz światło — tylko to prawdopodobnie pamiętają pacjenci, których operacje odbywały się właśnie w tym miejscu. Odznacza się nienaganną czystością i sterylnością. Wnętrze wyposażone jest w najbardziej modernistyczny sprzęt, jaki można obecnie nabyć w Japonii, w tym w specjalistyczną aparaturę oraz nowoczesną technologię monitorującą stan życia pacjenta i taką, która, rzecz jasna, utrzyma go przy życiu. W zależności od typu przeprowadzanej operacji, wyposażenie pomieszczenia może się różnić. Czynnikiem wspólnym jest natomiast personel medyczny, który w niej uczestniczy, a który jest współodpowiedzialny za dobre samopoczucie i komfort pacjenta. Każdy członek zespołu chirurgicznego pełni wyjątkową rolę na sali operacyjnej, aby zapewnić prywatność i bezpieczeństwo każdego operowanego.
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: w oddzielnym subforum o nazwie ODDZIAŁY -> Gabinet zabiegowy.
Art: klik.
Opis: Gabinet zabiegowy to pokój, w którym zazwyczaj pielęgniarki podejmują się wszelkiego rodzaju badań potrzebnych do zrozumienia choroby pacjenta i wystosowania prawidłowej diagnozy. Jest to zatem bardzo istotne miejsce, wyposażone w wyspecjalizowane urządzenia i przybory, które wykorzystywane są do przyspieszenia procesu konsultacji lekarskiej oraz do różnych nieinwazyjnych zabiegów i procedur, takich jak: EKG, iniekcje, pomiar ciśnienia tętniczego krwi i poziomu glukozy we krwi glukometrem, ale też zmiany opatrunków czy inhalacje. Nie brakuje tam również kozetki, fotelu zabiegowego i parawanu zapewniającego pacjentowi nieco prywatności. Tak samo trudno byłoby się obejść bez szafek przeznaczonych na drobny sprzęt medyczny, praktycznej szafki kartotekowej czy biurka. Tego typu wyposażenie, choć nie jest niezbędne do przeprowadzania badań, znacznie ułatwia pracę lekarza i pomaga utrzymać ład w pomieszczeniu.
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: w oddzielnym subforum o nazwie ODDZIAŁY -> Sala szpitalna.
Art: klik/klik.
Opis: Najprościej mówiąc, są to sale, w których przebywają pacjenci szpitala. Każda utrzymywana jest w podobnym wysokim standardzie na płaszczyźnie zarówno dekoracji, jak i technologii. Różnią się od siebie głównie ilością łóżek, choć w jednej sali nie może leżeć więcej niż sześć pacjentów. Szpital posiada sale prywatne, w której leży tylko jedna osoba, jak i półprywatne, czyli dla maksymalnie dwóch pacjentów. Pod wieloma względami pokój szpitalny przypomina sypialnię — znajdują się w nim typowe meble, takie jak łóżko, stolik nocny i krzesło. Dla zapewnienia jak największego komfortu, przyjemna w dotyku pościel wymieniana jest często i regularnie, a każde łóżko w salach wieloosobowych można oddzielić od reszty zasłonką. Dla przebywających tam osób udostępniono także płaskie telewizory, lampki nocne i sofy dla odwiedzających. Do każdej sali przyłączona jest łazienka z prysznicem lub wanną, w zależności od potrzeb i możliwości pacjentów.
Można tu wykorzystać taki sam system, jaki zaproponowałam przy gabinetach, jednak nie widzę przeszkody, by tworzyć nowe sale na prośbę gracza. Wtedy jednak ograniczyłabym ich ilość oraz tej nadała także jakiś numer.
Edit: zmieniłam wskazane arty. Opis subforum będzie na dniach.
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: Gabinet lekarski/Gabinet poradni specjalistycznych.
Art:
Opis: Katar? Kaszel? Do tego miejsca właśnie udają się osoby, które już sprawdziły każdy swój symptom w wyszukiwarce internetowej, zastosowały się szczegółowo do przekazywanych od pokoleń domowych sposobów radzenia sobie z nawracającymi mdłościami, lecz nadal, z jakiegoś powodu, męczy ich choroba. Na szczęście lekarze pierwszego kontaktu szpitala Fukkatsu wyróżniają się niebywałą cierpliwością, nawet jeżeli ich pacjent odciągał umówienie wizyty już drugi tydzień z rzędu — cóż, a przynajmniej doskonale tę cierpliwość udają, kto wie?
Każdy gabinet, jak i cały szpital, jest urządzony bardzo nowocześnie, z dbałością o szczegóły, jak i o komfort pacjentów. W środku na chorego czekają wygodne fotele, a całe pomieszczenie jest jasne i przestronne. Poszczególne gabinety nie różnią się wiele od siebie pod względem wystroju, a głównie lekarza, który w nim rezyduje. W szpitalu funkcjonuje bowiem kilkanaście poradni — podstawowej opieki zdrowotnej, jak również specjalistycznej pomocy, jak np. poradnia endokrynologiczna, kardiologiczna, okulistyczna itd. Renomowany szpital Fukkatsu ma je wszystkie.
Pomyślałam, że bez sensu, żeby zakładać wiele różnych gabinetów. Taki temat mógłby posłużyć za uniwersalne miejsce do pisania, które można dopasować akurat do potrzeb swojej fabuły. Gdy potrzeba akurat gabinetu okulisty - na początku fabuły pierwsza osoba mogłaby zaznaczyć, że właśnie w takim się znajdują. Jest to również możliwość dla userów, których postać jest lekarzem, by tu właśnie użyć swojej profesji.
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: Recepcja i poczekalnia.
Art:
Opis: Chociaż dzięki całkiem niezłej organizacji w szpitalu Fukkatsu nie ma olbrzymich kolejek ani do rejestracji, ani do gabinetu, zawsze trafi się ta jedna osoba, która przyjdzie godzinę wcześniej od jej ustalonej wizyty. Z recepcją każdy pacjent ma styczność chociaż raz — czy to przez telefon, czy osobiście, nie może zatem jej zabraknąć. Obsługą pacjentów, przyszłych i obecnych, zajmuje się kilkoro doświadczonych recepcjonistów i recepcjonistek, a w tym cieszący się bezkonkurencyjną popularnością Hayashi Himaru, który swoją pracą wyróżnia się na kle współpracowników niezwykłą uczynnością i nieprzeciętną umiejętnością uspokojenia nawet najbardziej rozeźlonego pacjenta.
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: Ogród szpitalny.
Art:
Opis: Przestronne miejsce na tyłach obiektu szpitalnego, które łączy w sobie bujną roślinność wraz z surowością geometrycznych ławek i przeróżnych ozdobnych instalacji. Idealne, by przebywający w placówce pacjent mógł zaczerpnąć od czasu do czasu trochę świeżego powietrza czy też wybrać się razem z odwiedzającą go osobą na spacer urokliwymi, zadbanymi ścieżkami. Ogród chroniony jest na tyle, by nikt niechciany z zewnątrz nie wtargnął na jego obszar, ale także wystarczająco dyskretnie, żeby istniała możliwość zagarnięcia dla siebie choć trochę swobody, odpocząć od sterylnych ścian samego szpitala. W kilku miejscach znajdują się specjalnie wydzielone obszary, na terenie których można zapalić papierosa (i to bez żadnych konsekwencji! No chyba że akurat tego zabronił lekarz...).
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: w oddzielnym subforum o nazwie ODDZIAŁY -> Sala operacyjna.
Art: klik/klik.
Opis: Stół i jasne, oślepiające wręcz światło — tylko to prawdopodobnie pamiętają pacjenci, których operacje odbywały się właśnie w tym miejscu. Odznacza się nienaganną czystością i sterylnością. Wnętrze wyposażone jest w najbardziej modernistyczny sprzęt, jaki można obecnie nabyć w Japonii, w tym w specjalistyczną aparaturę oraz nowoczesną technologię monitorującą stan życia pacjenta i taką, która, rzecz jasna, utrzyma go przy życiu. W zależności od typu przeprowadzanej operacji, wyposażenie pomieszczenia może się różnić. Czynnikiem wspólnym jest natomiast personel medyczny, który w niej uczestniczy, a który jest współodpowiedzialny za dobre samopoczucie i komfort pacjenta. Każdy członek zespołu chirurgicznego pełni wyjątkową rolę na sali operacyjnej, aby zapewnić prywatność i bezpieczeństwo każdego operowanego.
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: w oddzielnym subforum o nazwie ODDZIAŁY -> Gabinet zabiegowy.
Art: klik.
Opis: Gabinet zabiegowy to pokój, w którym zazwyczaj pielęgniarki podejmują się wszelkiego rodzaju badań potrzebnych do zrozumienia choroby pacjenta i wystosowania prawidłowej diagnozy. Jest to zatem bardzo istotne miejsce, wyposażone w wyspecjalizowane urządzenia i przybory, które wykorzystywane są do przyspieszenia procesu konsultacji lekarskiej oraz do różnych nieinwazyjnych zabiegów i procedur, takich jak: EKG, iniekcje, pomiar ciśnienia tętniczego krwi i poziomu glukozy we krwi glukometrem, ale też zmiany opatrunków czy inhalacje. Nie brakuje tam również kozetki, fotelu zabiegowego i parawanu zapewniającego pacjentowi nieco prywatności. Tak samo trudno byłoby się obejść bez szafek przeznaczonych na drobny sprzęt medyczny, praktycznej szafki kartotekowej czy biurka. Tego typu wyposażenie, choć nie jest niezbędne do przeprowadzania badań, znacznie ułatwia pracę lekarza i pomaga utrzymać ład w pomieszczeniu.
Dział: Fukkatsu.
*Subforum: Szpital w centrum Fukkatsu.
Nazwa tematu: w oddzielnym subforum o nazwie ODDZIAŁY -> Sala szpitalna.
Art: klik/klik.
Opis: Najprościej mówiąc, są to sale, w których przebywają pacjenci szpitala. Każda utrzymywana jest w podobnym wysokim standardzie na płaszczyźnie zarówno dekoracji, jak i technologii. Różnią się od siebie głównie ilością łóżek, choć w jednej sali nie może leżeć więcej niż sześć pacjentów. Szpital posiada sale prywatne, w której leży tylko jedna osoba, jak i półprywatne, czyli dla maksymalnie dwóch pacjentów. Pod wieloma względami pokój szpitalny przypomina sypialnię — znajdują się w nim typowe meble, takie jak łóżko, stolik nocny i krzesło. Dla zapewnienia jak największego komfortu, przyjemna w dotyku pościel wymieniana jest często i regularnie, a każde łóżko w salach wieloosobowych można oddzielić od reszty zasłonką. Dla przebywających tam osób udostępniono także płaskie telewizory, lampki nocne i sofy dla odwiedzających. Do każdej sali przyłączona jest łazienka z prysznicem lub wanną, w zależności od potrzeb i możliwości pacjentów.
Można tu wykorzystać taki sam system, jaki zaproponowałam przy gabinetach, jednak nie widzę przeszkody, by tworzyć nowe sale na prośbę gracza. Wtedy jednak ograniczyłabym ich ilość oraz tej nadała także jakiś numer.
sala operacyjna: link;
gabinet zabiegowy: klik;
sala szpitalna: klik;
Nie zostały wrzucone do subforum, bo subforum nie istnieje, jednak po dostarczeniu opisu, szpital zyska miejsce na "oddziały", a powyższe lokacje zostaną tam przeniesione. Nie przeszło także zbyt duże generalizowanie opisów, tj. motyw "jednego tematu na x różnych rodzajów gabinetów/sal itp.", w związku z czym opis m.in. sali szpitalnej został nieco zmodyfikowany.
Recepcja wraz z poczekalnią, ogród oraz gabinet lekarski posiadają zbyt "rzeczywiste" arty. Potrzeba czegoś mniej zdjęciowego. W razie podmiany linków najlepiej szturchnąć administrację na PW na Haraedo.
Warui
Gabinet lekarski: link;
Recepcja i poczekalnia: link;
Ogród szpitalny: link;
gabinet zabiegowy: klik;
sala szpitalna: klik;
Nie zostały wrzucone do subforum, bo subforum nie istnieje, jednak po dostarczeniu opisu, szpital zyska miejsce na "oddziały", a powyższe lokacje zostaną tam przeniesione. Nie przeszło także zbyt duże generalizowanie opisów, tj. motyw "jednego tematu na x różnych rodzajów gabinetów/sal itp.", w związku z czym opis m.in. sali szpitalnej został nieco zmodyfikowany.
Recepcja wraz z poczekalnią, ogród oraz gabinet lekarski posiadają zbyt "rzeczywiste" arty. Potrzeba czegoś mniej zdjęciowego. W razie podmiany linków najlepiej szturchnąć administrację na PW na Haraedo.
Gabinet lekarski: link;
Recepcja i poczekalnia: link;
Ogród szpitalny: link;
• Ye Lian
Edit: zmieniłam wskazane arty. Opis subforum będzie na dniach.
WAS IT JUST A DREAM?
AM I IN TOO DEEP?
Hasegawa Jirō, Amakasu Shey and Yōzei-Genji Setsurō szaleją za tym postem.
Dzielnica: Asakura.
Adres: Kasame 99.
Opis: Dwupiętrowy dom powstały w wyniku renowacji starego tradycyjnego budynku, który w dobrym smaku łączy w sobie elementy klasycznej japońskiej architektury i modernistycznego stylu. Przy jego projektowaniu dołożono wszelkich starań, by zachowane zostało piękno oryginalnego rdzenia tego miejsca, ale także by sprostało ono wymaganiom współczesnego życia o wysokim standardzie. Otacza go niewielki, aczkolwiek niezwykle ujmujący ogród, w którym dominuje rozpiętością swoich gałęzi co najmniej stuletni klon.
Mieszkańcy: Saga Genji-Shizuru, Yōzei-Genji Setsurō.
Adres: Kasame 99.
Opis: Dwupiętrowy dom powstały w wyniku renowacji starego tradycyjnego budynku, który w dobrym smaku łączy w sobie elementy klasycznej japońskiej architektury i modernistycznego stylu. Przy jego projektowaniu dołożono wszelkich starań, by zachowane zostało piękno oryginalnego rdzenia tego miejsca, ale także by sprostało ono wymaganiom współczesnego życia o wysokim standardzie. Otacza go niewielki, aczkolwiek niezwykle ujmujący ogród, w którym dominuje rozpiętością swoich gałęzi co najmniej stuletni klon.
Mieszkańcy: Saga Genji-Shizuru, Yōzei-Genji Setsurō.
link Warui
Dział: Fukkatsu
*Subforum: Haiiro Chiku - Garnizon
Nazwa tematu: Strzelnica
Art: 1, 2, 3, 4, 5 - może któryś się nada (albo kilka?) ;-;
Opis: Kompleks kilku budynków przeznaczonych do treningów strzeleckich położony w pobliżu magazynów i zbrojowni. W środku spotkać można wojskowych o różnych stopniach - od szeregowych aż po oficerów, każdy jednak pojawia się tu w jednym celu: by rozwijać swoje zdolności posługiwania się bronią i ćwiczyć celność.
Największy i główny budynek mieści w sobie kilka różnych torów w konkretnych, wyznaczonych pomieszczeniach. Jest więc strefa odpowiednia do strzelania z broni krótkiej, w której każde stanowisko oddzielone jest ścianką, gdzie można regulować dystans tarcz strzeleckich oraz wprawiać je w ruch dla utrudnienia; obok sala do ćwiczeń z wykorzystaniem karabinów na większą odległość - przystosowana do przyjmowania każdej pozycji podczas oddawania strzałów. Kilka pomieszczeń urządzonych w nowoczesnym stylu zostało zaadaptowanych na potrzeby urozmaiconych treningów poprzez symulowanie przebiegu misji, przykładowo odbijania zakładnika czy wymiany ognia pomiędzy dwiema drużynami. W pobliżu wydzielona została również przestrzeń na zewnątrz, by móc poddać swoje zdolności próbie w naturalnych warunkach i dowolnej pogodzie.
W jednym z mniejszych budynków żołnierze mogą rozwijać umiejętności związane z bronią miotaną. Dostępnym arsenałem są nie tylko granaty ćwiczebne, ale też najróżniejsze noże do rzucania, toporki czy łuki. Częściej widuje się tu członków Tsunami niż innych jednostek przez wzgląd na dość archaiczną formę niektórych broni. Przez mniejsze zapotrzebowanie na przestrzeń do tego rodzaju ćwiczeń, sale są znacznie skromniejsze i mniej nowoczesne niż te w głównej części strzelnicy.
Pośród kompleksu umiejscowiono także kilka pomieszczeń z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, które zapewniają trenującym przeróżne doznania związane z wizualizacją otoczenia. W jednej chwili żołnierz może znaleźć się na środku pola bitwy lub przedzierać przez gęstą dżunglę, mogąc przećwiczyć taktykę działania w danym terenie. Technologia AR z kolei umożliwia stworzenie kontrolowanego środowiska i licznych holograficznych celów, do których strzelać można bez korzystania z prawdziwej amunicji.
* Rzut: -
*Subforum: Haiiro Chiku - Garnizon
Nazwa tematu: Strzelnica
Art: 1, 2, 3, 4, 5 - może któryś się nada (albo kilka?) ;-;
Opis: Kompleks kilku budynków przeznaczonych do treningów strzeleckich położony w pobliżu magazynów i zbrojowni. W środku spotkać można wojskowych o różnych stopniach - od szeregowych aż po oficerów, każdy jednak pojawia się tu w jednym celu: by rozwijać swoje zdolności posługiwania się bronią i ćwiczyć celność.
Największy i główny budynek mieści w sobie kilka różnych torów w konkretnych, wyznaczonych pomieszczeniach. Jest więc strefa odpowiednia do strzelania z broni krótkiej, w której każde stanowisko oddzielone jest ścianką, gdzie można regulować dystans tarcz strzeleckich oraz wprawiać je w ruch dla utrudnienia; obok sala do ćwiczeń z wykorzystaniem karabinów na większą odległość - przystosowana do przyjmowania każdej pozycji podczas oddawania strzałów. Kilka pomieszczeń urządzonych w nowoczesnym stylu zostało zaadaptowanych na potrzeby urozmaiconych treningów poprzez symulowanie przebiegu misji, przykładowo odbijania zakładnika czy wymiany ognia pomiędzy dwiema drużynami. W pobliżu wydzielona została również przestrzeń na zewnątrz, by móc poddać swoje zdolności próbie w naturalnych warunkach i dowolnej pogodzie.
W jednym z mniejszych budynków żołnierze mogą rozwijać umiejętności związane z bronią miotaną. Dostępnym arsenałem są nie tylko granaty ćwiczebne, ale też najróżniejsze noże do rzucania, toporki czy łuki. Częściej widuje się tu członków Tsunami niż innych jednostek przez wzgląd na dość archaiczną formę niektórych broni. Przez mniejsze zapotrzebowanie na przestrzeń do tego rodzaju ćwiczeń, sale są znacznie skromniejsze i mniej nowoczesne niż te w głównej części strzelnicy.
Pośród kompleksu umiejscowiono także kilka pomieszczeń z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, które zapewniają trenującym przeróżne doznania związane z wizualizacją otoczenia. W jednej chwili żołnierz może znaleźć się na środku pola bitwy lub przedzierać przez gęstą dżunglę, mogąc przećwiczyć taktykę działania w danym terenie. Technologia AR z kolei umożliwia stworzenie kontrolowanego środowiska i licznych holograficznych celów, do których strzelać można bez korzystania z prawdziwej amunicji.
* Rzut: -
link Warui
Warui Shin'ya ubóstwia ten post.
maj 2038 roku